Dacă visezi să intri în motorsport, mai precis în ramura care se ocupă cu raliurile, cea mai simplă intrare o ai cu Dacia. Lăsând deoparte toţi deştepţii care râd când văd maşinile Dacia concurând, adevărul este simplu: unii dintre cei mai buni piloţi din România şi-au început cariera în Cupa Dacia, aceasta devenind în timp una dintre cele mai longevive competiţii monomarcă din Europa. Ei bine, acum Cupa Dacia a intrat în cel de-al nouălea an de prezenţă în Campionatul Naţional de Raliuri al României, iar schimbările sunt încurajatoare.
Succesul Cupei DACIA este datorat păstrării nealterate a valorilor care au stat la baza constituirii acestei competiţii şi anume: utilizarea unui automobil cu o largă răspândire de masă, cu costuri mici de achiziţie, întreţinere şi utilizare, şi o reţetă sportivă care respectă principiul: fiabilitate, economie şi deci costuri reduse de participare. Liantul a fost şi rămâne „principiul egalităţii şanselor” conferit de regulament şi controlul costurilor: număr limitat de pneuri, precum şi combustibil comercializat oficial.
Maşinile arată chiar bine, datorită formei mult mai sexy a lui Sandero
Aceste caracteristici au făcut din Cupa DACIA nu doar o cale de acces în motorsport, dar şi o rampă de lansare, printre cei mai proeminenţi sportivi cu „şcoala cupei” numărându-se Edwin Keleti, vicecampion naţional în 2014 sau Simone Tempestini, concurent anul acesta în Junior WRC, precum şi Florin Tincescu, aflat în faţa unui nou sezon ERC.
2015 aduce ca principală noutate tranziţia spre modelul Dacia Sandero cu motorizarea 0.9 TCe, model ce respectă noile tendinţe de downsizing fiind totodată mai actual, mai dinamic şi mai atractiv din punct de vedere al imaginii.
Organizatorul, Mach1 Sport Management îşi asumă rolul de pionierat în prepararea noului model luând în considerare platforma tehnică similară cu a modelului Logan utilizat până în prezent, precum şi reţeta tehnică a Renault Sport. La dezvoltarea şi pregătirea motorului 0.9TCe (cod H4Bt) contribuie şi specialiştii de la Renault Technologies Roumanie (RTR), ţinta fiind o creştere a performanţelor 10-15%, faţă de serie, în condiţiile păstrării fiablilităţii, atribut esenţial al Cupei DACIA.
Aşteptăm cu interes şi modelele Sandero RS… modificate, la rândul lor
Sandero 0.9TCe Cup cu numărul unu, se află în prezent în faza de finalizare, şi urmează a fi prezent la prima etapă, Tess Rally Braşov (26-29 Martie). Lansarea oficială va avea loc în cadrul Salonului Auto Moto, stand FRAS, din perioada 1-5 Aprilie ce se va desfăşura în Piaţa Constituţiei din Bucureşti.
Dacia Sandero Cup va debuta oficial începând cu a treia etapă Delta Rally, urmând ca pe parcursul sezonului atât modelul Logan cât şi Sandero să puncteze împreună în acelaşi clasament.
În 2015 Cupa DACIA are drept partener principal UNIOR şi se bazează pe sprijinul partenerilor tehnici: anvelope DMACK – importator Colina Motors, ORECA – furnizorul echipamentului de securitate şi RENAULT TECHNOLOGIES ROUMANIE – partener de dezvoltare.
Datorită modelului Sandero, de acum cupa o să arate şi mai bine! Toate informaţiile le găseşti pe pagina de facebook Cupa Dacia – Rally.