CNR Dunlop 2011 – Raliul Sibiului
Principala noutate, în formula din 2011, este introducerea unei
noi probe de noapte, în afara tradiţionalei speciale Santa.
„Principala provocare din 2011 este o specială complet nouă, pe
asfalt, care se va desfăşura tot pe noapte. Speciala Păltiniş, în
urcare, va fi parcursă o singură dată, vineri seara, înaintea
specialei Santa. Programul raliului din acest an a fost gândit
pentru ca spectatorii să ajungă pe cât mai multe probe speciale şi
sunt sigur că vor avea parte de un spectacol total în cele trei
zile ale raliului”, a spus Sorin Itu, organizatorul Raliului
Sibiului 2011.
Raliul Sibiului va începe, ca de obicei, cu startul festiv
programat, joi 7 iulie, la ora 20:00, în Piaţa Mare a oraşului.
Ziua de vineri, 8 iulie, va începe cu super speciala de pe
circuitul de autocross Fun Park Sibiu din cartierul Strand,
programată la ora 16:30, urmată de două treceri pe Dobarca şi apoi
două speciale pe noapte – Păltiniş şi Santa – începând cu ora
22:00. În ultima zi a raliului, sâmbătă 9 iulie, sunt programate
alte şase probe speciale, cu începere de la ora 10:00. Principala
noutate este speciala Călugăru Max, o probă compusă din vechea
specială Călugăru, plus o porţiune pe asfalt.
Obiectivul nostru este să înscriem Raliul Sibiului în
Intercontinental Rally Challenge (IRC) şi cred că acest traseu se
apropie mult ca spectaculozitate de ceea ce se întâmplă acum în
competiţiile internaţionale. În 2010 am fost etapa eveniment în
calendarul IRC şi sper ca după desfăşurarea raliului să mai facem
un pas important în ceea ce priveşte atingerea obiectivelor
propuse”, a mai adăugat Sorin Itu, organizatorul Raliului
Sibiului.
În cele zece ediţii precedente, doar cinci piloţi au reuşit să
se impună pe specialele din Raliul Sibiului, piloţi care au în
palmares cel puţin un titlu naţional: Mihai Leu, in 2001, Titi Aur,
in 2002, 2003, 2005 şi 2006, Bogdan Marisca, în 2004 şi 2007, şi
Jarkko Miettinen, în 2008 şi 2009 şi Gergo Szabo în 2010.