Înaintea cursei, atât Ernest cât şi copilotul său, Eugen Pop, declarau că vor aborda întreaga etapă cu încredere şi curaj. În final, optimismul, talentul, dar nu în ultimul rând munca în echipă, au dat roade şi Ernest a reuşit să ia locul întâi la grupa A.
Traseul dificil de la Sibiu a pus beţe în roate multor concurenţi (a se citi pietre în roate), pentru că aceştia au suferit multiple pene de cauciuc şi au fost nevoiţi sa abandoneze sau au pierdut timp preţios. Din cauza unor probleme la cutia de viteze, Ernest a trebuit să meargă mai precaut, finalizând însa etapa fără abandon şi pe primul loc. La declararea câştigătorului s-a petrecut un incident. Deşi echipajul Skoda avea cel mai bun timp, un arbitru a greşit trecerea datelor în carnet şi astfel echipajul Filip/Iancu de la Citroen a fost clasat pe primul loc. După o verificare mai amănunţită, greşeala a fost remediată şi echipajului Mulner-Pop i-a fost acordat titlul de câştigător al etapei.
În momentul de faţă, pilotul Skodei Fabia RS TDI, alături de copilotul său Eugen Pop, se clasează pe a doua poziţie la grupa A conform rezultatelor cumulate de la începutul campionatului. Echipajul îşi doreşte clasarea pe prima poziţie, însa aceasta reprezintă un obiectiv foarte dificil, ţinând cont de concurenţa acerbă din partea tuturor echipajelor participante la CNR.
După această primă victorie, Ernest, pilotul Skodei Fabia RS declară : ,,Am abordat raliul Sibiului cu prudenţă, iar locul rezultat a fost o victorie nesperată. Am reuşit aşadar să obţinem un punctaj maxim la cel mai greu raliu de macadam al campionatului, unde nu neaparat valoarea maşinilor şi a echipajului şi-au spus cuvantul, ci mai degrabă tactica şi modul de pilotaj. Asta nu înseamnă că noi nu am avut probleme, dar se pare că au fost mai mici decât ale celorlalţi. Iată că o maşină diesel a reuşit să aducă prima victorie la grupa A din CNR. Ne pare rău pentru echipajul Citroen datorită dezamăgirii produse de eroarea care a avut loc. Ne dăm seama ce înseamnă pentru ei acest incident şi punându-ne în locul lor realizăm prin ce momente au trecut.’’
Încrezator dupa succesul de la Sibiu, copilotul Eugen Pop completează: ,, Raliul Sibiului, aşa cum se ştie, macadam 100%, este un raliu dificil şi cu mari surprize la final. Noi la grupa A am făcut tot posibilul să ne menţinem în ecartul de câteva secunde faţă de concurenţii direcţi, însa victoria s-a materializat prin jocul rezultatelor. Suntem foarte mulţumiti de acest final de raliu şi sperăm să avem o evoluţie cât mai bună în următoarele 3 etape, pe macadam. Le mulţumim tuturor sponsorilor care ne-au susţinut până acum şi sperăm sa obţinem sprijinul lor şi în continuare.’’