(P) Timiş rally – Banatul văzut în viteză
Ultima dată s-a concurat în acest raliu al Banatului şi pe acest traseu în 2009, an în care am obţinut victoria la grupa A şi în clasamentul „2 roţi motrice”, însă de atunci mi-am scos oarecum această zonă geografică din memoria cache, aşa că m-am bucurat să redescopăr frumuseţea locului.
Încă de la Deva drumul este de un pitoresc extraordinar, cu coline verzi şi viraje multe. Ajuns la Lugoj, descoperi repede sub ridurile şi praful omniprezente un oraş cu un trecut interesant, cu clădiri vechi foarte frumoase şi, ceea ce ne interesa mai mult pe noi, piloţii BCR Leasing Rally Team, probe speciale superbe!
Aflate în imediata vecinătate a oraşului, acestea sunt printre cele mai tehnice probe de asfalt din ţară. Foarte virajate pe alocuri, extrem de rapide uneori, însă aproape peste tot pline de criblură, acestea sunt o grea piatră de încercare pentru echipaje. Este imperios necesară o eficientă recunoaştere a traseului şi o identificare corectă a capcanelor acestuia pentru a putea să scoţi timpi competitivi. Experienţa echipajelor îşi spune din plin cuvântul încă de la scrierea radarului.
Serile petrecute în Lugoj nu sunt foarte vesele, oraşul fiind destul de provincial, astfel că de abia aşteptăm să ajungem la Timişoara, un adevărat punct ce străluceşte luminos în vestul ţării. Să nu uităm că a fost primul oraş cu iluminat public electric din Europa şi al doilea din lume după New York!!!
Aici avea să înceapă, de fapt, raliul, cu o superspecială foarte interesantă chiar în mijlocul oraşului. În puţinul timp liber avut la dispoziţie, împreună cu ceilalţi membri ai echipei BCR Leasing Rally Team am admirat arhitectura centrului vechi şi ne-am găsit refugiu din faţa căldurii năucitoare în câteva restaurante foarte chiq!
Fiind un oraş cu tradiţie în motorsportul naţional, publicul a venit entuziast şi în număr mare pe marginea superspecialei de peste râul Bega. Evoluţiile maşinilor zgomotoase şi multicolore au smuls ropote de aplauze, iar la finalul sprintului de deschidere două echipaje BCR Leasing Rally Team se aflau pe podiumul general: Vali pe locul 2, iar subsemnatul pe 3, secondaţi, bineînţeles, de onor-copiloţii proprii!
A doua zi ne-am înfruntat cu dificultăţile, dar şi frumuseţea probelor din zona Lugoj. Publicul a fost în continuare prezent în număr destul de mare, însă distanţa faţă de Timişoara i-a mai speriat pe unii. Vali a dominat copios raliul, doar maghiarul Spitzmuller putând ţine pasul cu echipajul campion, în timp ce Alex Filip a terminat pe 3 la „2 roţi motrice”.
Din păcate pentru el, Bogdan Năstase a lovit maşina şi a abandonat, asta după ce pe noi ne-a trădat pompa de benzină la startul PS7 şi am fost nevoiţi să ne retragem din cursă. Câţi ani ziceam că sunt chiar aici, la Timişoara, de la debutul meu ca pilot în CNR? 13? Să fie asta o explicaţie?
Important este că, obţinând locul 2 în clasamentul pe echipe, BCR Leasing Rally Team se păstrează pe primul loc în clasamentul general pe echipe al sezonului 2012. Astfel putem privi cu încredere spre primul raliu de macadam al sezonului, desfăşurat la Bacău între 25 şi 26 mai.
Edwin Keleti, pilot al Echipei de Raliu BCR Leasing Rally Team.
Mai multe detalii despre membrii echipei BCR Leasing Rally Team, pe https://www.bcr-leasing.ro/ro/echipa-de-raliu-bcr-leasing