Abarth 500 R3T
Dar acest model nu este pentru oricine, ci doar pentru cei care vor
participa la Raliul de la San Remo şi la alte două raliuri europene
la grupa R3T. Această categorie este rezervată modelelor cu o
capacitate mai mică de 1.6 litri turbo. Deci am aflat şi de unde
vine acronimul R3T din denumirea micului bolid Abarth.
Nu este cel mai puternic 500, dar este de departe cel mai
atletic. Porpulsorul de 1.4 litri dezvoltă 180 CP, dar
puterea este mult mai bine pusă pe asfalt datorită unei transmisii
secvenţiale cu dublu amberiaj şi a unui diferenţial
autoblocant pe puntea din faţă. Dacă luăm în considerare
faptul că acest mic bolid a fost uşurat de tot ce înseamnă povară
inutilă ne putem imagina că este destul de rapid, chiar mai rapid
decât bolidul de 265 CP, Haman Largo. Modelul vine preparat după
specificaţiile FIA cu roll-bar, scaune racing şi centuri în 5
puncte de prindere. Tot în spiritul siguranţei, şi nu numai, acest
model vine cu un sistem de frânare Brembo cu etrieri cu patru
pistoane.
Interesant este faptul că în 1928 la bordul unui Fiat
521 – nicio legătură cu 500 însă – prima ediţie a Raiului San Remo
a fost câştigat de un român, Urdăreanu. De asemenea, anul
trecut Fiat a luat laurii cu un Fiat Grande Punto S2000 şi acum
speră să obţină o clasare fruntaşă cu acest mic bolid, Abarth 500
R3T.