Peugeot îşi prezintă noua jucărie de circuit, 308 Racing Cup
Jucăria pe care o vezi mai sus va putea fi admirată de către vizitatorii Salonului Auto de la Frankfurt din toamnă. Apoi va putea fi urmărită (sau, în funcţie de buget, condusă) într-o serie de competiţii europene. Dar să aflăm mai întâi ce este.
Peugeot 308 RC este ceea ce ajunge să fie un 308 GTi după ce trece prin mâinile băieţilor de la Peugeot Sport. Cu un body-kit impunător, un eleron mare cât o zi de post, un roll-bar cât se poate de serios, cu o lăţime de 1,910 metri şi jante de 18 inci, Peugeot 308 RC promite nu mai puţin de 308 cai-putere storşi din motorul THP I4 de 1,6 litri şi manageriaţi pe puntea faţă de o cutie secvenţială cu şase trepte (care vine şi cu padele montate pe volan).
Şi cum în racing nu doar puterea contează, ci şi masa, 308 RC se leapădă de toate inutilităţile, ajungând până la 1.050 de kilograme. Asta înseamnă cu 38 de cai-putere mai mult şi cu 155 de kilograme mai uşor decât versiunea de stradă 308 GTi. Nu se ştie cât de mult sunt influenţate cifrele de performanţă, însă cu siguranţă se descurcă mai bine decât 0-100 km/h în 6,0 secunde.
Peugeot 308 Racing Cup va participa atât în competiţia RCZ Racing Cup, cât şi în competiţii monomarcă sau campionate precum VLN (Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring) în Germania, CER (Spanish Endurance Cup, Catalan Car Racing) în Spania sau BGDC (Belgium Gentlemen Drivers Cup) în Belgia.