De-a lungul timpului, opririle pentru realimentare sau
schimbarea pneurilor au dus la un fel de competiţie paralelă: cât
de rapid se mişcă mecanicii?
Dacă până acum se obţineau cu greu, în condiţii de presiune de
cursă, 6-7 secunde, iată că sezonul de Formula 1 2010 aduce cu sine
o modificare importantă: în timpul cursei, nu se va mai putea
realimenta monopostul. Aşadar, intrarea la boxe se va face în
primul rând pentru schimbarea pneurilor.
Iar echipele care se antrenează din greu pentru a câştiga sutimi
de secundă importante în economia viitoarelor curse au ajuns la
rezultate incredibile. Renault declară că, în urma testelor
de până acum, s-a ajuns chiar şi la 2,8 secunde – deşi,
realist vorbind, în noul sezon un timp între 3 şi 4 secunde pare
foarte realist.
Cei de la Red Bull „prin aripi” şi afirmă că au obţinut
chiar şi un timp de 1,8 secunde pentru oprirea la stand!
Rămâne de văzut dacă în cursele reale mecanicii Red Bull pot
realiza schimbul de pneuri în doar 2 secunde.
Oricum, noul sezon se anunţă foarte interesant: dacă principiul
„graba strică treaba” le va juca feste echipelor, nu este de
neglijat showul paralel din standuri. Dar ne va trebui atenţie
foarte mare, dacă lucrurile se vor petrece atât de rapid.