Noul motor Renault Energy F1 a fost inaugurat de oficialii francezi cu ocazia Paris Air Show, fiind conceput conform noilor regulamente care vor fi aplicate în Formula 1 începând cu 2014.
În principal, este vorba despre un downsizing de la 2,4 litri la doar 1,6 litri, cu reducerea numărului de cilindri de la 8 la 6. Noul motor V6 de 1,6 litri este echipat cu injecţie directă, un turbocompresor special conceput şi un sistem electric MGU (format din două motoare electrice).
Micul turbo produce o putere maximă de circa 600 CP, fiind cu 150 CP mai puţin potent decât actualul V8 RenaultSport F1. Însă handicapul de putere este suplinit de sistemul MGU, care dezvoltă 120 kW (circa 160 CP) graţie unităţii MGU-K, conectată la arborele cotit şi care are şi rol de recuperare a energiei la frânare.
A doua unitate, MGU-H, este conectată la turbocompresor, controlându-i viteza de rotaţie, dar având şi rol de preluare a energiei electrice dezvoltate în urma funcţionării turbocmpresorului.
Noul motor turbo va fi mai eficient decât actualul V8, umând a consuma şi mai puţin carburant – un lucru de înţeles, din moment ce, din 2014, maşinile de Formula 1 vor fi obligate să utilizeze doar 100 de litri de combustibil în fiecare cursă.
Renault testează intensiv noul motor turbo, primele rezultate concludente urmând a apărea cu ocazia cursei de debut, din martie 2014. Voi ce credeţi: va reuşi Renault să rămână cel mai bun motorist din Formula 1 prin acest nou 1.6 V6 Turbo?