Marele Premiu al Principatului Monaco
Webber a semnat o nouă victorie pentru echipa Red Bull, de data
aceasta pe dificilul circuit citadin de la Monte Carlo.
Pilotul australian a condus de la start şi până la final, Webber
devenind unul din principalii favoriţi la titlul mondial din acest
sezon. Coechipeirul său, Sebastian Vettel a completat o dublă
pentru Red Bull. Cu această dublă, echipa lui Dieter Mateschiz
devine lider şi în campionatul constructorilor, iar Mark
Webber devine lider în clasamentul piloţilor.
O surpriză plăcută a fost cursa făcută de polonezul
Robert Kubica pentru Renault. Plecat de pe a doua poziţie
a grilei de start, Kubica nu a rezistat atacului lui Sebastian
Vettel. A făcut însă o cursă constantă şi în ciuda celor patru
neutralizări cu safety-car, Kubica s-a menţinut în frunte şi a
completat podiumul din Monte Carlo.
Fernando Alonso a luat startul ultimul dar a reuşit să urce până
pe locul şase. Avea, însă, să fie depăşit de Michael Schumacher
chiar în ultimul viraj atunci când safety-car-ul s-a retras.
Spaniolul a trebuit, astfel, să se mulţumească cu locul şapte în
timp ce Schumacher a terminat pe şase. Această mişcare a
cauzat controverse şi rămâne de văzut dacă oficialii vor valida
clasamentul.
Massa şi Lewis Hamilton au avut parte de o cursă liniştită şi la
final s-au clasat pe locurile patru, respectiv, cinci. Nico Rosberg
a fost din nou eclipsat de un Schumacher în revenire de formă.
Rosberg s-a clasat doar pe locul opt. Cele două monoposturi Force
India au încheiat topul 10.
Cursa a fost întreruptă de patru ori de perioade de
safety-car. Prima a survenit în urma accidentului lui Nico
Hulkenberg de la Williams în chiar primul tur al cursei. Tânărul
pilot avea să piardă controlul monopostului său în tunel şi percuta
violent glisierele de siguranţă.
În timpul acestei prime neutralizări a abandonat şi Jenson
Button cu probleme la motorului monopostului său McLaren. Al doilea
pilot Williams, Rubens Barrichello avea să fie şi el protragonistul
unui accident spectaculos în zona Massenet. Una din roţile spate a
cedat şi brazilianul nu şi-a mai putut controla maşina. Accidentul
lui Barrichello avea să aducă pentru a doua oară safety-car-ul pe
traseu. A treia ieşire a fost pentru verificarea unui capac de
canal desfăcut iar ultima intervenea aproape de finalul cursei în
urma accidentului dintre Lotus-ul lui Jarno Trulli şi HRT-ul lui
Karun Chadhok în virajul Rascasse.
Doar 12 monoposturi au trecut linia de sosire la Monte
Carlo, rusul Petrov fiind şi el clasat cu patru ture
întârziere în urma unui abandon tehnic.
Later update: Comisarii de cursă au decis că depăşirea
efectuată de Michael Schumacher la finalul cursei a fost
neregulamentară. Ei şi-au bazat decizia pe articolului 40.13 din
regulament. Acest articol spune că dacă cursa se termină cu
safety-car-ul pe pistă, aceasta va intra la boxe în ultimul tur,
iar monoposturile vor trece linia de sosire în ordine fără a se
depăşi. Schumacher a primit o penalizare de 20 secunde ceea ce îl
clasează pe locul 12.
poz | Pilot | Echipa |
1 | Webber | Red Bull |
2 | Vettel | Red Bull |
3 | Kubica | Renault |
4 | Massa | Ferrari |
5 | Hamilton | McLaren |
6 | Alonso | Ferrari |
7 | Rosberg | Mercedes |
8 | Sutil | Force India |
9 | Liuzzi | Force India |
10 | Buemi | Toro Rosso |
11 | Alguersuari | Toro Rosso |
12 | Schumacher | Mercedes |
13 | Petrov | Renault |