Marele Premiu al Japoniei
Startul pe nou intratul circuit în calendarul competiţional s-a dat sub prezenţa safety-car-ului, impus de o ploaie ce nu s-a oprit aproape deloc toată cursa. Primul tur a fost marcat de accidentul dintre Wurz şi Massa, aceştia fiind nevoiţi să facă o vizită neprogramată la boxele echipei. De altfel Ferrari a încercat pentru ambii piloţi o schimbare a strategiei din mers, mizând pe faptul ca maşina de siguranţă va rămâne foarte mult timp.
Însă aceasta s-a retras şi l-a lăsat pe Alonso să îl vâneze pe Hamilton. Aceştia erau urmaţi de Heidfeld pe locul trei, Button pe patru, Webber cinci, Vettel şase, Kubica şapte şi Fisichella opt. Condiţiile dificile şi pariurile referitoare la vreme au dus în timp la shimbări puternice în clasament, o surpriză foarte mare fiind accidentul lui Alonso, în momentul în care spaniolul era cel mai rapid pilot de pe pistă, încercând să recupereze din timpul pierdut în faţa coechipierului său.
Până la finalul cursei abandonurile s-au înmulţit, Button, Heidfeld, Sato, Schumacher, Davidson, Rosberg, Wurz, Webber şi Vettel abandonând, ultimii doi în urma unui acrosaj comun banal, petrecut sub Safety-Car anulând practic un podium ce părea sigur pentru echipa Red Bull. Ultimul tur a avut mai multe dueluri interesante, între Heikki Kovalainen şi Kimi Raikkonen dar şi între Felipe Massa şi Robert Kubica.
Lewis Hamilton vede primul steagul în pătrăţele după o cursă ce s-a terminat foarte aproape de limita de timp impusă de regulament asigurându-şi într-o proporţie foarte mare titlul de campion modinal. Kovalainen ia primul podium pentru Renault de acest an în timp ce pe locul trei reuşeşte să termine Kimi Raikkonen. David Coulthard îşi asigură locul 4, fiind urmat de Giancarlo Fisichella. Massa se impune în faţa lui Kubica pentru locul 6 în timp ce Liuzzi ia primul său punct de anul acesta.