Restricţiile regulamentului Formulei 1 pentru 2014 sunt şi mai drastice decât au fost anul trecut: avem acum motoare V6 de 1.6 litri turbo, dublate de sisteme KERS (de recuperare a energiei de frânare) mult mai puternice decât anul trecut. În urma testelor de la Jerez, echipa Mercedes a părut a fi cea mai tare, în schimb echipele bazate pe motoare Renault au avut mari probleme. Nici Ferrari n-a stat prea bine, dar asta nu înseamnă că până la startul campionatului, pe 16 martie, nu vor fi făcute suficiente modificări pentru a schimba ierarhia.
Totuşi, nu putem remarca modul (halul?) în care arată partea frontală a majorităţii monoposturilor. Aerodinamica dictează forme care mai de care mai amuzante…
1. Red Bull Racing RB10 (Renault)
Vettel va fi cel mai puţin luat în derâdere, pentru că monopostul său arată mai normal
2. Mercedes F1 W05
Hey, Hamilton, cine ţi-a muşcat nasul maşinii? Yeti? Sau… colegul Rosberg?
3. Ferrari F14T
”Ferrari – aspirator de gagici” era doar o glumă, totuşi… Sau e trompă de furnicar?
4. Lotus E22 (Renault)
Asta ce mai e, ”split nose”? Diapazon? Furculiţă de grătare?…
5. McLaren MP4 29 (Mercedes)
Oare se va simţi penibil Button când va conduce maşina asta? Parcă toţi piloţii arată nefericiţi…
6. Force India VJM07 (Mercedes)
Serios, ne e jenă să spunem la ce ne duce gândul… Are legătură cu sex-shop, clar!
7. Sauber C33 (Ferrari)
Şi-acum să înceapă poantele: de la ce vine 33 din indicativ, oare?…
8. Scuderia Toro Rosso STR9 (Ferrari)
Dovada că Red Bull nu-ţi dă aripi. Ci altceva: idei năstruşnice
9. William FW36 (Renault)
Cam începem să ne plictisim de aceeaşi poantă. Uite unde a ajuns aerodinamica!
10. Marussia MR03 (Cosworth)
În sfârşit, o maşină norm… Ba nu, ”găselniţa” e disimulată, fiind vopsită în negru! Inventivi ruşii…
11. Caterham CT05 (Renault)
Hai că deja o dăm în grotesc de-a dreptul. Minorii au voie să vadă aşa ceva?…