Honda revine pentru a cincea oară în Formula 1, de această dată alături de englezii de la McLaren. În cadrul acestui parteneriat, compania niponă se va ocupa de dezvoltarea motoarelor şi a sistemelor de recuperare a energiei cinetice la frânare (KERS), în timp ce McLaren se va ocupa de şasiuri.
Motivul principal pentru implicarea japonezilor în Formula 1 din anul 2015 ţine de schimbările din regulament referitoare la motoarele monoposturilor. Mai exact, din sezonul 2014, producătorii vor trebui să dezvolte propulsoare V6 de 1,6 litri cu injecţie directă, cuplate la un sistem KERS. Iar Honda nu a vrut să piardă această şansă.
Honda a fost implicată pentru prima dată în Formula 1 în perioada 1964-1968, când a participat ca o echipă completă, care a dezvoltat în atelierele proprii atât motoarele, cât şi şasiurile.
Apoi, în perioada 1983-1992 japonezii au oferit motoare şi au câştigat campionatele la şoferi şi constructori de patru ori la rând, în 1988, 1989, 1990 şi 1991.
Între 2000 şi 2005, Honda a reluat activitatea de dezvoltare a motoarelor pentru monoposturile de Formula 1, iar în perioada 2006-2008 a revenit ca o echipă completă, cu motoare şi şasiuri proprii.