După retragerea Honda din Formula 1, echipa a fost preluată de Ross Brawn, iar criza a început să-şi spună cuvântul: 300 de oameni concediaţi sau reducere de 50% pentru salariul lui Jenson Button. Lucruri care, în ciuda reticenţei cu care era privită noua echipă, nu i-au oprit pe cei de la Brawn GP să devină surpriza absolută a începutului de sezon Formula 1 2009.
De fapt, surpriza s-a concretizat încă din calificări, când monoposturile Brawn GP au ocupat prima linie de start, cu Jenson Button urmat de Barichello. După care, cursa în sine a reprezentat un recital al britanicului, care s-a distanţat după primele tururi la aproape un minut de urmăritorii săi, Vettel (Red Bull), Kubica (BMW Sauber), Rosberg (Williams) şi Ferrari-urile lui Massa şi Raikkonen.
Din nefericire pentru Button, un accident al debutantului Nakajima, în turul 19, a adus safety-car-ul pe pistă, iar britanicul şi-a văzut irosit avantajul. Au profitat, astfel, tinerii Vettel şi Kubica, care au oferit un duel foarte strâns, din nefericire terminat prost pentru amândoi: contactul dintre maşini a dus la defecţiuni ale maşinilor, ambii piloţi părăsind cursa ulterior. Jocul sorţii l-a adus, astfel, pe Barichello pe a doua poziţie, deşi brazilianul era foarte în urmă, din cauza unui acroşaj cu Coulthard.
Deşi pe a treia poziţie s-a clasat Jarno Trulli (Toyota), acesta urma să fie penalizat cu 25 de secunde, coborând pe locul 12 în clasamentul acestei etape. Motivul – în timp ce safety-car-ul rula, Trulli a ieşit depe pistă, ca apoi să reintre şi să îşi reia poziţia în faţa lui Hamilton. Astfel, poziţia a treia i-a revenit, după decizia comitetului FIA, actualului campion mondial, care nu a strălucit la bordul monopostului său McLaren Mercedes, dar măcar are un avantaj în faţa rivalului direct, Alonso (Renault), care a terminat pe 5.
Între cei doi s-a clasat, surprinzător, Timo Glock (Toyota), iar poziţia a şasea a fost ocupată de Nico Rosberg (Williams Toyota), care a stabilit şi cel mai rapid tur de pistă. Ultimele două poziţii aducătoare de puncte le-au revenit celor doi Sebastien de la STR-Ferrari, Buemi şi Bourdais. Interesant, nici o maşină oficială Ferrari nu a terminat cursa, Massa acuzând probleme tehnice, iar Raikkonen fiind trădat de pneurile alese.
Revenind la Brawn GP, chiar dacă echipa a demonstrat că are un nivel ridicat de competitivitate, evoluţiile ulterioare sunt puse sub semnul întrebării de către analişti, Grand Prix-ul australian oferind şi alte surprize care nu sunt considerate relevante pentru sezonul acesta. Totuşi, începutul foarte bun al echipei merită apreciat din plin, iar bursa pariurilor va fi clar influenţată în viitor. Pe lângă duelul mult aşteptat dintre Hamilton şi Alonso, atenţia va fi concentrată de acum nu doar pe tinerele speranţe Vettel şi Kubica, dar şi pe dorinţa de reafirmare a lui Button şi Raikkonen.
Cu alte cuvinte, sezonul Formula 1 a debutat furtunos şi le dă speranţe tuturor fanilor că vor asista la un spectacol meritat în 2009.
Vezi clasamentele Australian Grand Prix