Noutatea cea mai importantă pentru monopostul Scuderriei constă în unitatea SECU ( Standard Electronic Control Unit) şi este furnizată de McLaren Electronic Systems. Acest sistem înglobează într-o singură unitate, operată de un singur software, toate sistemele electronice .
Noul model nu este doar mai eficient din punct de vedere al monitorizării, ci şi mai sigur, aliniindu-se la noile norme de siguranţă impuse de FIA. Având suprafeţe întărite în jurul pilotului, F2008 este mai greu decât predecesorul său, cântărind cu tot cu pilot puţin peste 600kg.
Pentru a compensa plusul de greutate, inginerii de la Ferrari au revizuit mare parte din suprafeţele aerodinamice ale maşinii, capota motorului şi implicit monococa fiind mai înguste.
Noile reglemmentări tehnice, împreună cu adoptarea noii unităţi SECU au condus la renunţarea la unele "ajutoare" electronice, cum ar fi controlul tracţiunii sau sistemul de start electronic, iar managementul diferenţialului, al motorului sau al cutiei sunt mai puţin minuţioase.
Cutia de viteze este, de asemenea, regândită, conform noilor reglementări din Formula 1 aceasta trebuie să facă faţă timp de cel puţin patru curse.
Propulsorul este în mare parte similar cu cel de anul trecut, fiind setat pentru a fi alimentat cu combustibil în conformitate cu normele Uniunii Europene pentru a se alinia la noile standarde impuse.