F1 Motorhome Style
Odinioară, după o cursă de Formula 1, pilotul savura o ţigară de foi asezonată cu o băutură fină şi cu ceva forme voluptuoase. De acelaşi tratament se bucura şi în restul timpului. Acei eroi nu prea aveau nimic în comun cu pregătirea fizică şi cu alte ingrediente din viaţa unui sportiv de astăzi. Şi pentru că erau alte vremuri, şi pentru că solicitările din timpul cursei nu erau atît de mari, între ceea ce înseamnă acum pregătirea unui pilot şi ce era ea atunci nu există nici un termen de comparaţie.
Dacă pentru membre este evidentă necesitatea antrenamentelor, pentru gît acestea se impun pentru ca sportivul să reuşească să vizualizeze traseul pînă la finalul cursei. Greutatea capului plus greutatea căştii de protecţie la intrarea într-un viraj cu peste 200 km/h ajung la cîteva zeci de kilograme. Iar o succesiune de viraje în care pilotul dă din cap într-o parte şi într-alta fără control poate fi fatală fără acest antrenament.
Sînt preferate şi sporturile pentru dezvoltarea reflexelor, plus sesiunile pe simulator pentru memorarea circuitelor de Formula 1. Eu sînt curios ce va aduce viitorul vis-a-vis de pregătirea piloţilor în condiţiile în care performanţele bolizilor cresc de la o zi la alta şi, prin urmare, cresc şi solicitările adresate piloţilor.