Schimbarea de regulament a fost susţinută de toate echipele, cât şi de FIA, care doreşte să reducă implicarea tehnologiilor avansate în sport, în speranţa că se va simţi o îmbunătăţire semnificativă a curselor. Legalitatea controlului tracţiunii s-a produs din 2001, atunci când Fia a fost nevoită să-l pemită datorită acuzelor aduse diverselor echipe cu privire la folosirea acestui sistem, interzis până la acea dată.
Noile reguli afirmă: “Nici o maşină nu poate fi dotată cu un sistem sau un mecanism care este capabil să prevină rotirea excesivă a roţilor motoare sau să compenseze acceleraţia brutală cerută de către pilot”. De asemenea, nici un sistem care atenţionează pilotul de apariţia patinajului rotilor nu este permis.
Directorii tehnici ai diverselor echipe s-au declarat pesimişti în ceea ce priveşte creşterea în spectaculozitate a curselor de Formula 1 ca urmare a acestor schimbări. Vor exista mai multe greşeli din partea piloţilor, în primele curse mulţi îşi vor uza cauciuciurile excesiv, însă per total interzicerea controlului tracţiunii nu va îmbunătăţi cursele.