Nimic
nu se mai putea întâmpla în ierarhia competiţiei la ultima etapă la
care am asistat. Prost câştigase pentru Dacia etapa
anterioară şi avea acum o maşină cu 80 kg mai grea,
conform regulamentului. Prost se afla pe locul doi în clasamentul
competiţiei şi nu mai avea şanse la titlu. Jean-Philippe Dayraut şi
Skoda sa Fabia erau deja campioni. Însă avem toate şansele să îl
revedem pe Prost la volanul unei Dacii şi în sezonul viitor.
Una peste alta, Team Dacia mi-a adus aminte de vremurile
apuse când Dacia se implica în motorsport. Raliurile din
anii ’70 şi ’80 şi apoi Supernovele de curse de la începutul anilor
’90. Mi-am adus aminte de proiectul Logan S2000 care a ramas doar
în stadiul de testare… Chiar dacă a fost în principal un
exerciţiu de marketing pentru a promova un produs nou,
implicarea Dacia în cursele pe gheaţă este un lucru
extraordinar de pozitiv pentru numele Dacia în Franţa şi
nu numai. Fac pariu că Duster va fi un succes în Franţa!
Alain
Prost
De patru ori campion în Formula 1 (1985 McLaren
Porsche, 1986 McLaren Porsche, 1989 McLaren Honda, 1993 Williams
Renault). A fost cel mai mare rival al lui Ayrton Senna şi este
cunoscut pentru pilotajul său analitic de unde şi porecla
„profesorul”. Are în palmares 51 de
victorii şi 33 de pole position în Formula 1. Prost s-a
născut pe 24 februarie 1955 la Lorette în Loire. A câştigat Trofeul
Andros în 2007 şi 2008 şi are la activ 15 victorii în acest
campionat.
Dacia Duster „Trophee Andros”
Caroserie din fibră de sticlă montată pe un şasiu tubular construit
special pentru acest tip de competiţie. Tracţiune integrală
şi patru roţi directoare. Propulsia este asigurată de un
motor V6 de 3.000 cmc 24v ce dezvoltă 350 CP şi 360
Nm. Este asociat cu o cutie de viteze cu şase trepte
secvenţială. Motorul şi cutia de viteze sunt amplasate central.