Trofeul Andros la jumătatea sezonului

Publicat: 20 01. 2011, 07:00

OK, Dacia nu este implicat în sportul cu motor
internaţional la un nivel foarte înalt. Nu participă în Formula 1
sau WRC.
Nici măcar la Dakar. Dar şi-a făcut apariţia în
două competiţii de mai mică anvergură dar care sunt extrem de
populare în Franţa. Prima este raliul Aicha de Gazelles ce se
desfăşoară în fiecare an în Maroc. Un raliu destinat
reprezentatelor sexului frumos şi unde Dacia Duster a făcut o
figură frumoasă anul trecut. A doua competiţie este ceva mai
celebră şi Dacia este la al doilea sezon în care participă.

Este vorba de Trofeul Andros, unde piloţi din toate
formele de motorsport se întâlnesc pentru a se întrece pe circuite
de gheaţă.
Trofeul se defăşoară în lunile de iarnă în
staţiunile montane din Franţa şi Andorra. Este o competiţie foarte
populară în Hexagon mai ales datorită faptului că sunt implicaţi
piloţi cu nume cu rezonanţă. În acest sezon nu mai puţin de cinci
foşti piloţi din Formula 1 participă în Trofeul Andros. Aceştia
sunt: Alain Prost, Jacques Villeneuve, Olivier Panis, Franck
Lagorce şi Romain Grosjean. Plus Ari Vatanen, un nume care nu mai
are nevoie de nici o prezentare.

Competiţia este cumva atipică şi specific
franţuzească.
Regulile sunt multe şi complicate, fiind
important să ai performanţe bune atât în rundele de calificări cât
şi cursele propriu-zise. Maşinile arată ca cele de pe stradă dar
sunt modificate substanţial. Folosesc o structură tubulară şi o
caroserie din material composite iar motorul este amplasat central.
Se folosesc motoare pe benzină de 3,5 litri cu şase cilindri în V.
Toate cele patru roţi sunt motrice şi directoare în acelaşi timp.
Geamurile laterale din dreptul pilotului au ştergătoare pentru o
vizibilitate optimă în timpul glisadelor laterale. Pentru că o
maşină din Trofeul Andros va petrece mai mult timp mergând „de-a
latul” decât în linie dreaptă.

Andros este sponsorul principal al acestei competiţii
încă de la începuturile ei.
Este un producător local de
sucuri de fructe şi iaurt. Surprinzător oarecum, dar Andros nu
renunţă la acest sport. Îi creează o imagine excelentă în Franţa.
Este ca şi cum Danone sau Napolact ar sponsoriza Campionatul
Naţional de Raliuri. Andros este dovada că nu trebuie să ai un
produs legat de lumea auto pentru a sponsoriza un sport
mecanizat.