Sebastien Loeb revine alături de Citroen, de această dată în WTCC
Citroën va participa în anul 2014 în campionatul mondial de turisme (World Touring Car Championship – WTCC), iar unul dintre piloţii producătorului auto francez va fi nimeni altul decât Sébastien Loeb – cel care a câştigat de nouă ori campionatul mondial de raliuri (WRC) alături de Citroën.
Francezii au menţionat în timpul Salonului Auto Paris 2012 că iau în considerare participarea în FIA WTCC, iar acum confirmă implicarea în sezonul din 2014, pe care îl vor parcurge în totalitate. Este pentru prima dată când Citroën participă într-un campionat de curse pe circuit, însă chiar şi aşa, şansele francezilor de a avea succes sunt destul de mari. În primul rând, îl au pe Loeb alături de ei, iar în al doilea rând, Citroën s-a descurcat destul de bine în competiţiile în care a participat până acum – cinci Cupe Cross Country Rally World (între 1993 şi 1997) şi opt titluri pentru constructori în WRC.
Oficialii companiei franceze spun că intrarea pe circuit va coincide cu introducerea unei noi generaţii de autovehicule, mult mai spectaculoase decât în prezent. „A concura la o categorie pentru prima dată pornind de la zero reprezintă o adevărată provocare pentru echipa noastră”, a declarat Yves Matton, directorul echipei Citroën Racing. „Acestea fiind spuse, vom putea reutiliza o mare parte a experienţei noastre de la motorizarea de 1,6 l turbo cu injecţie directă de pe DS3 WRC. Am început deja lucrul la centrul tehnic Versailles, care se va intensifica în următoarele săptămâni cu primele teste ale maşinii noastre şi cu o campanie de dezvoltare, pentru a pregăti sezonul 2014. Evident, suntem în continuare fideli raliului şi vom continua să lucrăm din greu pentru a obţine cele mai bune rezultate în 2013. Parteneriatul cu Abu Dhabi a fost consolidat, ceea ce ne permite să participăm la WRC cu un nou sistem şi noi obiective”, a mai spus Matton.
În sezonul 2013 al campionatului mondial de turisme concurează 22 de echipe şi şase producători – BMW, Chevrolet, Ford, Honda, Lada şi Seat. Motoarele maşinilor participante sunt limitate la 1,6 litri cu turbocompresor.