Dacia va participa la această cursă cu Dacia Duster „No
Limit”, un model unicat de 850 CP şi pilotat de Jean-Philippe
Dayraut, triplu învingător la Trofeul Andros. Obiectivul e
simplu şi ambiţios: lupta pentru victorie.
În creştere constantă în ultimii 7 ani, marca Dacia a devenit un
nume important pe piaţa auto. Cu vehicule bine concepute, foarte
spaţioase, Dacia oferă un raport imbatabil preţ/prestaţii fără a
face concesii în ceea ce priveşte fiabilitatea. Dacia este astăzi
un adevărat succes.
Lansat în aprilie 2010, al şaselea vehicul al mărcii, maşina de
teren Dacia Duster, s-a bucurat de un succes imediat (până în
prezent, la nivel mondial, s-au înmatriculat aproape 127.000 Dacia
Duster). Este vehiculul cu care marca se lansează în competiţii
sportive: la Trofeul Andros cu Alain Prost (care a obţinut două
titluri de vicecampion), la Raliul Aïcha des Gazelles (unde a
obţinut locurile 2 şi 3 în 2011)… şi, în curând, la „Pikes Peak
International Hill Climb”.
Dacia Duster „No Limit” este adaptat de către echipele
de la Tork Engineering (concepţie, fabricaţie, montaj, dezvoltare)
şi de la Sodemo (motor) cu sprijinul celor de la Renault Sport
Technologies, care oferă expertiză unică în ceea ce priveşte
competiţiile auto pe toată durata proiectului şi care furnizează
anumite piese.
Dacia Duster „No Limit” este conceput conform regulamentului
tehnic din categoria „Unlimited” unde concurează vehiculul: fără
limitări de putere sau de cilindree, fără constrângeri tehnice
pentru masa vehiculului, pneuri, transmisie sau aerodinamica
maşinii.
Sub caroseria din fibră de sticlă, Dacia Duster „No Limit”
ascunde elemente extrem de sofisticate, diferite de cele standard.
Acestea sunt:
– Un motor foarte puternic, de 850 CP:
Pregătit de către Sodemo, pornind de la blocul motor NISSAN VR
38 DETT (V6 de 3.8 l) al Nissan GT-R, motorul Dacia Duster „No
Limit” este conceput pentru a maximiza performanţele vehiculului în
ciuda altitudinii la care urmează să se desfăşoare proba
(altitudinea de pornire: 2 860 m / cea de sosire: 4 300 m).
– O cutie de viteze specifică:
Motorul este cuplat la o cutie de viteze secvenţială Sadev cu 6
viteze, dezvoltată special pentru a putea să folosească la maxim
puterea motorului permiţând schimbări de viteză precise şi
rapide.
– O aerodinamică foarte avansată:
Soluţiile aerodinamice dezvoltate pentru Dacia Duster „No Limit”
nu sunt decât arareori permise de regulamentele de concurs.
Prezintă particularităţi care au fost validate în tunelul
aerodinamic. Eleroanele din spate sunt cu adevărat impresionante.
Jean-Philippe Dayraut visa de multă vreme să participe la
competiţia de la Pikes Peak cu un vehicul excepţional. El i-a
convins pe cei de la Dacia şi pe echipele Renault Sport
Technologies să se lanseze împreună în această aventură
extraordinară.
Cursa de coastă de la Pikes Peak este o probă unde motricitatea
este foarte importantă şi unde aderenţa variază în funcţie de
porţiunile de drum, cu un traseu compus 50% din tronsoane de asfalt
şi 50% din tronsoane neasfaltate. Doar piloţii profesionişti cu
experienţă pe circuit şi pe gheaţă pot avea pretenţia să câştige
cursa.. Jean-Philippe Dayraut, care deţine 6 titluri de Campion al
Franţei în circuit (monopost şi Super Touring), as pe gheaţă,
triplu câştigător şi deţinător al titlului Trofeul Andros, este un
pilot stăpân pe situaţie.
„Pentru un pilot, să îmblânzească un monstru pe drumuri de
munte, asfaltate sau nu, la o viteză de 200 km/h… ei bine, e ceva
care nu i se poate întâmpla decât dacă e la Pikes Peak. Nu cunosc
alte curse la care să poată lua startul o maşină cu un astfel de
motor.” Jean-Philippe Dayraut
PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB :
Locaţie: Colorado, SUA
Cursa de 20 km
Altitudinea la plecare: 2 860 m
Altitudinea la sosire: 4 300 m
50% asfalt, 50% macadam
Recordul până acum în categoria Unlimited: 10 min, 01s, 42 m
Recordul a fost obţinut de japonezul Tajima Nobuhiro (Suzuki) în
2007
CARACTERISTICILE TEHNICE ALE DACIA DUSTER „NO
LIMIT”
ŞASIU
De tip tubular din oţel 25CD4S
Suspensii cu dublu triunghi
Amortizor OHLINS TT 40 MK2
MOTOR
Bază motor: NISSAN VR 38 DETT / Nissan GTR
6 cilindri în V 3.8 litri bi-turbo 4 supape / cilindru
Alezaj x Cursă = 95.5 x 88.4 mm
Putere maximă: 850 CP la 7000 rot./min
Cuplu maxim: 900 Nm la 5000 rot./min
TRANSMISII
Cutia de viteze secvenţială SADEV cu 6 viteze
Puntea faţă SADEV
SISTEM DE FRÂNARE
Frâna faţă (diametru în mm – tip) 355 – oţel galvanizat
Frâna spate (diametru în mm – tip) 330 – oţel galvanizat
ROŢI
9”x18” aliaj de aluminiu forjat
Pneuri Pirelli 24/65 -18
DIMENSIUNI / MASĂ
Lungime: 4 450 mm
Lăţime: 1 900 mm
Ecartament faţă/ spate: 1 690 mm
Ampatament: 2 500 mm
Masa: 950 kg
Rezervor de carburant : 80 l
PARTENERI & SPONSORI
Dacia
Eurodatacar
Motul
Pirelli
Renault Sport Technologies
Tork Engineering
BRM
Sodemo (care în acest an aniversează 35 de ani de existenţă şi
colaborare cu Renault Sport Technologies)
Sadev
SN Diffusion
Ohlins