Nurburgring intră în faliment, Uniunea Europeană nu vrea să ajute

Autor: Adrian Mihălţianu 19 iul. 2012 Alte sporturi

Nürburgring va intra oficial în faliment. Anunţul a fost făcut de landul german Rhineland-Palatinate, cel care a investit în ultimii ani circa 500 de milioane de euro în construirea unui parc de distracţii, în hoteluri şi în reabilitarea circuitului. Supuse la presiuni din cauza măsurilor de austeritate, autorităţile vor să îşi recupereze cât mai repede banii investiţi, însă situaţia juridică complicată a circuitului face ca ajutorul financiar cerut din partea UE să nu vină.

Pentru moment circuitul va intra în administraţia statului până când soarta acestuia va fi dezbătută la tribunal. Pentru restul anului pista va găzdui evenimentele planificate, urmând ca din 2013 să se ia o decizie finală. Din acest motiv, cursa de anul viitor de Formula 1 (Nürburgring găzduieşte GP-ul german la fiecare doi ani) este pusă sub semnul întrebării.

Timpuri de aur...

Falimentul nu înseamnă neapărat că circuitul se închide, căci problema nu a fost niciodată circuitul în sine, ci investiţiile mamut făcute lângă el de către un land prea lacom de câştig. Investiţii care nu au prea mare legătură cu pasionaţii auto, dar care, iată, pun în primejdie chiar templul la care vin să se închine an de an zeci de mii de petrolheads. Există şanse – deşi mici – ca oficialli NAG (firma care se ocupă de circuitul propriu-zis) să cadă la înţelegere cu Bernie Ecclestone pentru cursa de F1 de anul viitor, precum şi cu festivalul anual Rock am Ring sau ADAC Truck Grand Prix 2013 să fie ţinute aici în continuare, fie ce-o fi. Una peste alta, grăbiţi-vă să ajungeţi pe circuit, că nu se ştie niciodată! Apropo,

Laurenţiu Florescu va merge acolo din partea ProMotor pe 18-19 august pentru a relata de la faţa locului ce înseamnă DTM pe Nürburgring, aşadar notaţi-vă datele în calendar!

Nürburgring. Scurtă istorie

Nürburgring ar fi împlinit 100 de ani în 2025 (a fost inaugurat în 1927 dar construcţia a început în 1925). Noi încă mai sperăm să îi împlinească, în ciuda problemelor pe care le-a cauzat un management dezastruos. Iniţial, circuitul a fost gândit ca Mecca fabricanţilor de automobile germani: cel mai bun circuit din toate posibile. O pistă pe care nemţii să îşi testeze prototipurile şi noile modele, o pistă pe care orice maşină să fie dusă la limită, un circuit care să permită industriei auto germane să producă cele mai bune maşini.

Pe vremea când monoposturile zburau...

Cât de bine l-au făcut nemţii din 1925? Păi atât de bine încât şi astăzi el este folosit în continuare pentru dezvoltarea noilor modele, şi nu doar de către industria germană! Cele peste 150 de viraje ale sale permit testarea oricărui tip de situaţie în care s-ar putea afla trenul de rulare al maşinii, liniile sale drepte permit atingerea unor viteze apropiate de maximul celor mai puternice maşini, iar virajele sale de mare viteză pun la grea încercare şi cele mai sportive suspensii sau anvelope.

Old times again...

Normal, germanii nu puteau lăsa ca circuitul să fie folosit doar la teste. Cursele auto au luat avânt aici în anii ’30, iar gloriile interbelice, chiar dacă unele dintre ele au concurat cu maşini cu zvastică pe ele, au dat o aură legendară Nürburgringului. De la Grand Prix-uri de Formula 1 spectaculoase la cursa de 24 de ore care este aşteptată cu pasiune an de an de toţi nebunii după motorsport, de la tot felul de cupe locale sau europene la simpla pătrundere contra cost cu maşina personală pe circuit, Nürburgring rămâne cel mai spectaculos circuit auto (şi moto) din Europa.

VIDEO. Un tur de circuit cu Niki Lauda

Legendarul Niki Lauda e cel care – fără să vrea – a pus capăt curselor de F1 pe întregul circuit, în urma accidentului său incendiar din 1976, din care a scăpat ca prin minune. În urma acestui accident s-a luat decizia ca GP-urile de Formula 1 să fie ţinute pe un circuit care cuprinde doar o mică parte din întreg Nürburgringul. Iată un tur de circuit în care maşina principală e chiar a lui!

Ţinem pumnii strânşi – poate totuşi circuitul va fi salvat în ceasul al doisprezecelea!


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide