Noul Audi R18 e-tron quattro, pregătit pentru Le Mans 2014
O nouă generaţie a maşinii de curse Audi R18 e-tron quattro a fost dezvăluită de germanii din Ingolstadt, cu scopul de a câştiga, din nou, titlurile în Campionatul Mondial de Anduranţă (WEC) şi la cursa de 24 de ore de la Le Mans.
Potrivit celor de la Audi, acest nou R18 este cea mai complexă şi eficientă maşină de curse pe care au construit-o vreodată. Propulsorul turbodiesel V6 care a adus victoria la Le Mans în 2013 a fost îmbunătăţit, iar sistemul hibrid a primit acum un frate mai mic. Mai exact, pe lângă sistemul hibrid de până acum (care stochează energia recuperată la frânare şi decelerare prin intermediul unei volante), Audi a instalat un sistem hibrid secundar, care foloseşte un turbocompresor electric şi o maşinărie ce poate converti energia termală a gazelor de evacuare în energie electrică. Curentul electric generat astfel e stocat tot în sistemul cu volantă şi poate distribuit fie către motoarele electrice din puntea faţă, fie înapoi către turbocompresorul electric.
Spre deosebire de maşina de anul trecut, noul R18 e mai îngust şi mai înalt şi are parte de roţi mai mici. De asemenea, siguranţa pilotului a fost îmbunătăţită prin aplicarea unor straturi suplimentare de material textil în structura plasticului ranforsat cu fibră de carbon (CFRP), ceea ce duce la reducerea riscului de rănire cu obiecte ascuţite venite din afara cockpitului.
Noul Audi R18 e-tron quattro va debuta la cursa de şase ore de la Silverstone, Marea Britanie, din 20 aprilie 2014.