LIVE. Le Mans 24 de ore, spectacol în viteză. FOTOGALERIE

Autor: Adrian Mihălţianu 22 iun. 2013 Alte sporturi

De la coruri care cântă gospel, la zgomotul asurzitor al maşinilor de curse, de la mirosul de benzină şi cauciuc încins la zecile de mii de spectatori care urmăresc cursa sau se plimbă de-a lungul imensului circuit, Le Mans 24 de Ore are de toate pentru toţi.

Horror sau minunat? Voi decideţi

Cursa este în plină desfăşurare, iar după cum decurg până acum ostilităţile se pare că Audi va reuşi să domine şi acest an. Nu este însă nimic decis, cei de la Toyota având încă poziţii suficient de bune pentru a le pune probleme. La celelalte categorii, lupta e mai strânsă, însă vremea schimbătoare şi căderea nopţii pot aduce modificări în clasamente.

Maşinile Audi nu fac aproape deloc zgomot. Dar fâşâitul lor este mai înfricoşător decât urletul celorlate motoare

Dar nu despre datele tehnice doream să vă scriu (acestea le puteţi vedea, în direct, pe Eurosport), ci despre atmosfera de aici. Este pur şi simplu o sărbătoare a pasionaţilor de maşini, de viteză, de sport. Oamenii urmăresc cursa doar vreo 20% din timp, căci în rest socializează, se plimbă cu copiii pe la zecile de corturi ale producătorilor de maşini, de accesorii, de motociclete, cască gura la simulatoarele de tot felul, se amuză în parcul de distracţii cu vedere la circuit, se dau ei înşişi pe circuitele de karting sau, dacă au acces, se plimbă în spatele paddockurilor.

Africa, tell me how you’re doing!

Este pur şi simplu o sărbătoare, repet, iar pasiunea răzbate din tot ce se întâmplă aici, indiferent că are sau nu legătură directă cu maşinile. Din păcate, motorsportul rămâne periculos, iar un pilot – Allan Simonsen – a decedat în urma unui accident. El a ieşit în decor încă din primele tururi, din cauza unei zone alunecoase, izbind cu foarte mare viteză glisiera dintr-un viraj. Deşi a fost extras viu din maşină, a decedat ulterior, probabil din cauza complicaţiilor interne.

În atelierul Michelin din spatele paddockurilor, se munceşte la foc continuu.

Cursa continuă însă, pentru că piloţii îşi asumă aceste riscuri conştienţi că orice viraj abordat la limită le poate fi fatal. Din fericire, măiestria lor se vede, în ciuda vremii care nu îi ajută defel – e rece aici, bate vântul şi plouă la răstimpuri pe unele zone din circuit, astfel încât şicanele şi virajele care cu un tur înainte erau uscate, pot fi acum ude, exact atât cât să te învârţi pe pistă sau să ieşi în decor.

Unii nu mai găsesc nordul în viraje. Se întâmplă din ce în ce mai des!

Este, practic, o finală de Champions League care durează 24 de ore. Urmăriţi în continuare cursa alături de ProMotor şi nu veţi regreta, este un spectacol demn de renumele pe care îl are de 90 de ani!


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide