Audi
a reuşit să monopolizeze tot podiumul cursei de 24 de ore de la
Mans. A fost probabil una din cele mai dure ediţii ale
celebrei curse de anduranţă, doar 28 de maşini ajungând la final. A
fost, de asemenea, o bătălie epică între Audi şi Peugeot.
Peugeot au avut cele mai rapide maşini. Au plecat de pe prima
poziţie a grilei de start, s-au instalat confortabil la conducere,
dar au dat rapid peste probleme de fiabilitate. Primul a cedat
Peugeot-ul cu numărul trei. La doar două ore de la startul cursei a
intrat la boxe cu ceea ce părea o pană de cauciuc. S-a dovedit a fi
o problemă mult mai serioasă şi maşina a fost retrasă imediat. Apoi
Peugeot-ul cu numărul 1 a avut probleme cu alternatorul şi pierdea
primul loc în favoarea echipajului Peugeot cu numărul 2. În noapte,
Peugeot a condus până la primele ore ale dimineţii când drama s-a
accentuat pentru Peugeot. În ora a 16-a de cursă, motorul a cedat
şi Audi prelua pentru prima dată conducerea în cursa de 24 de ore
de la Le Mans.
Dimineaţa venea cu două Audi-uri pe primele două locuri şi cu
ultimul Peugeot forţând pentru a urca pe locul doi. Şi aceast ultim
Peugeot de uzină avea să cedeze cu motorul în flăcări cu două ore
şi jumătate înainte de final. Şi pentru ca drama să fie completă şi
ultimul Peugeot rămas în cursă, cel înscris de echipa privată Oreca
abandona cu probleme tehnice de pe locul patru în ultima oră de
cursă.
Audi obţine o triplă incredibilă după o cursă tactică în
care a mizat pe fiabilitate. Au fost cu trei secunde pe
tur mai lenţi decât cei de la Peugeot, dar la final durabilitatea
maşinilor Audi s-a impus. Echipajul învingător este cel al echipei
Audi Sport North America format din Mike Rockenfeller, Romain Dumas
şi Timo Bernhardt. Podiumul a fost completat de echipajul cu
numărul 8 format din Marcel Fassler, Andre Lotterer şi Benoit
Treluyer şi cel cu numărul 7 format din legendele Allan McNish, Tom
Kristensen şi Dinaldo Capello.
Clasa
LMP2 a fost câştigată de echipa Strakka Racing cu un model HPD ARX
01. Echipajul a fost format din Danny Watts, Jonny Kane şi
Nick Leventis.
Clasa GT1 i-a revenit impresionantului Saleen S7R al echipei
Larbre. La volan au fost Roland Berville, Gabriele Gardel şi Julien
Canal.
Echipa Felbermeyer Proton a rezistat pentru a obţine la Clasa
GT2. Porsche-le 997 GT a fost mai fiabil şi a rezistat până la
final în ciuda faptului că lupta s-a dat iniţial între maşinile
Corvette de uzină şi Ferrari-urile echipei Risi Competizione. Toate
au abandonat însă cu probleme tehnice.
Clasamentul final poate fi gasit aici.