Le Mans 2014: Audi obţine o nouă victorie la cursa de 24 de ore de la Le Mans

Autor: Adrian Mihălţianu 16 iun. 2014 Alte sporturi

Un şir aparent interminabil de ghinioane şi probleme tehnice pentru întreaga clasă de top LMP1 a dus la o nouă cursă tensionată în fruntea clasamentului din cea mai cunoscută cursă de anduranţă din lume: Le Mans 24 de ore. O cursă care s-a terminat cu multe zâmbete pentru echipa Audi, care a reuşit să obţină primele două locuri ale podiumului după cele 24 de ore de condus, şi cu feţe triste pentru cei de la Porsche, care au revenit în 2014 în campionatul mondial de anduranţă, dar care nu au reuşit să câştige la Le Mans cu cele două monoposturi 919 Hybrid, în ciuda unei lupte acerbe.

Toyota a reuşit un loc trei, însă este, la fel ca în 2013, marele pierzător al cursei de 24 de ore de la Le Mans, deşi la un moment dat, în cursul nopţii, monopostul Toyota cu numărul şapte a reuşit să se afle în fruntea plutonului cu un avans de aproape un tur! Problemele electrice au dus la distrugerea visului niponilor de a obţine un titlu la Le Mans. În cele din urmă, cea de-a doua maşină Toyota (#8) a obţinut locul al treilea. Un rezultat onorabil, dar incomparabil cu titlul „care ar fi putut fi” şi chiar cu clasarea din 2013, când Toyota a obţinut locul al doilea.

Problemele tehnice au permis însă celor de la Audi să reia conducerea cursei.

Sărbătoarea nu a durat mult, pentru că în dimineaţa zilei de duminică, ambele maşini de fabrică Audi au avut parte de probleme la turbocompresoare, ceea ce a dus la preluarea primei poziţii în clasament de către Porsche-ul cu numărul 20, pilotat de Mark Webber, Brendon Hartley şi Tomp Bernhard. Cu doar trei ore înainte de finiş, victoria părea a fi o certitudine în anul revenirii Porsche la Le Mans. Din păcate, însă, nu a fost să fie aşa pentru producătorul german.

Audi-ul cu numărul doi a ieşit de la boxe şi a reuşit să recupereze rapid timpul pierdut, iar cu două ore înainte de final, Porsche-ul din frunte a ajuns forţat la pituri, unde a rămas până la final. Al doilea Porsche 919 Hybrid, cel cu numărul 14, a ajuns şi el la boxe către sfârşitul cursei, din cauza problemelor la cutia de viteze, astfel încât Audi a putut câştiga din nou la Le Mans, pe un final de cursă emoţionant:

În ciuda problemelor, Porsche a arătat că are potenţialul de a întrerupe supremaţia Audi la Le Mans, dacă nu anul acesta, atunci cu siguranţă anul viitor. Dezamăgirile au fost însă mari pentru echipă, mai ales având în vedere că au pierdut cursa după o luptă titanică de peste 21 de ore.

Tristeţea şi dezamăgirea pot fi citite pe faţa lui Mark Webber, unul dintre piloţii Porsche-ului cu numărul 20

Benoit Treluyer, Marcel Fassler şi Andre Lotterer – campionii din 2014

Pe locul patru a terminat echipa Rebellion Racing, ajutată de piloţii Nicholas Prost, Nick Heidfeld şi Mathias Beche.

La clasa LMP2, câştigători au fost cei de la Jota Sport cu al lor Zytek Z11 SN.

La LMGTE Pro, locul întâi a fost ocupat de echipa AF Corse cu al lor Ferrari 458 Italia, urmată de Corvette Racing şi Porsche Team Manthey.

În clasa LMGTE Am, echipa Aston Martin Racing a reuşit să obţină victoria. Au venit apoi cei de la Proton Competition şi cei de la AF Corse. Echipa Dempsey Racing, în cadrul căreia a concurat şi actorul de televiziune Patrick Dempsey, a obţinut un loc cinci în clasa LMGTE Amator.

Prototipul electric Nissan ZEOD RC, singurul monopost înscris la clasa CDNT, a abandonat cursa după doar cinci tururi ale circuitului francez Le Sarthe.

Ca de obicei, fiecare clasă a generat dueluri excepţionale, precum cel de mai jos:

Clasamentul ediţiei din 2014 a cursei de 24 de ore de la Le Mans:

  1. Audi Sport Team Joest #2/ Audi R18 e-tron quattro/ LMP1 – H
  2. Audi Sport Team Joest #1/ Audi R18 e-tron quattro/ LMP1 – H
  3. Toyota Racing #7/ Toyota TS 040 Hybrid/ LMP1- H
  4. Rebellion Racing #12/ Rebellion R-One – Toyota/ LMP1 – L
  5. Jota Sport #38/ Zytek Z11SN – Nissan/ LMP2
  6. Thiriet by TDS Racing #46/ Ligier JS P2 – Nissan/ LMP2
  7. Signatech Alpine #36/ Alpine A450b – Nissan/ LMP2
  8. Sebastien Loeb Racing #24/ Oreca 03R – Nissan/ LMP2
  9. OAK Racing #35/ Ligier – Nissan/ LMP2
  10. Newblood by Morand Racing #43/ Morgan – Judd/ LMP2
  11. OAK Racing – Team Asia/ Ligier JS P2 – HPD/ LMP2
  12. Race Performance #34/ Oreca 03R – Judd – LMP2
  13. AF Corse #51/ Ferrari 458 Italia/ LMGTE Pro
  14. Corvette Racing #73/ Chevrolet Corvette C7/ LMGTE Pro
  15. Porsche Team Mantley #92/ Porsche 911 RSR/ LMGTE Pro
  16. Pegasus Racing #29/ Morgan – Nissan/ LMP2
  17. Aston Martin Racing #95/ Aston Martin Vantage V8/ LMGTE Am
  18. Corvette Racing #74/ Chevrolet Corvette C7/ LMGTE Pro
  19. Proton Competition #88/ Porsche 911 RSR/ LMGTE Am
  20. AF Corse/ Ferrari 458 Italia/ LMGTE Am
  21. 8 Star Motorsports #90/ Ferrari 458 Italia/ LMGTE Am
  22. Dempsey Racing #77 – Proton/ Porsche 911 RSR/ LMGTE Am
  23. Caterham Racing #42/ Zytek Z11SN – Nissan/ LMP2
  24. Aston Martin Racing #98/ Aston Martin Vantage V8/ LMGTE Am
  25. JMW Motorsport #66/ Ferrari 458 Italia/ LMGTE Am
  26. Team Taisan #70/ Ferrari 458 Italia/ LMGTE Am
  27. Team Sofrev ASP #58/ Ferrari 458 Italia/ LMGTE Am
  28. Krohn Racing #57/ Ferrari 458 Italia/ LMGTE Am
  29. IMSA Performance Matmut #76/ Porsche 911 GT3 RSR/ LMGTE Am
  30. RAM Racing #53/ Ferrari 458 Italia/ LMGTE Am
  31. Prospeed Competition #79/ Porsche 911 GT3 RSR/ LMGTE Pro
  32. IMSA Performance Matmut #67/ Porsche 911 GT3 RSR/ LMGTE Am
  33. Aston Martin Racing #97/ Aston Martin Vantage V8/ LMGTE Pro
  34. Porsche Team Mantley #91/ Porsche 911 RSR/ LMGTE Pro
  35. SMP Racing #27/ Oreca 03R – Nissan/ LMP2
  36. AF Corse #62/ Ferrari 458 Italia/ LMGTE Am

 

Nu s-au clasificat (conform clasamentului provizoriu):

Porsche Team #14/ Porsche 919 Hybrid/ LMP1 H

Porsche Team #20/ Porsche 919 Hybrid/ LMP1 H

Larbre Competition #50/ Morgan – Judd/ LMP2

 

Abandonuri:

Toyota Racing #7/ Toyota TS 040 Hybrid/ LMP1 H

SMP Racing #72/ Ferrari 458 Italia/ LGTE Am

Prospeed Competition #75/ Porsche 911 GT3 RSR/ LMGTE Am

RAM Racing #52/ Ferrari 458 Italia/ LMGTE Pro

G-Drive Racing #26/ Morgan – Nissan/ LMP2

AF Corse #60/ Ferrari 458 Italia/ LMGTE Am

KCMG #47/ Oreca 03R – Nissan/ LMP2

Rebellion Racing #13/ Rebellion R-One – Toyota/ LMP1 L

Murphy Prototypes #48/ Oreca 03R – Nissan/ LMP2

Greaves Motorsport #41/ Zytek Z11SN – Nissan/ LMP2

AF Corse #71/ Ferrari 458 Italia/ LMGTE Pro

Audi Sport Team Joest #3/ Audi R18 e-tron quattro/ LMP1 H

AF Corse #81/ Ferrari 458 Italia/ LMGTE Am

SMP Racing #37/ Oreca 03R – Nissan/ LMP2

Nissan Motorsports Global #0/ Nissan ZEOD RC/ CDNT


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide