Un şir aparent interminabil de ghinioane şi probleme tehnice pentru întreaga clasă de top LMP1 a dus la o nouă cursă tensionată în fruntea clasamentului din cea mai cunoscută cursă de anduranţă din lume: Le Mans 24 de ore. O cursă care s-a terminat cu multe zâmbete pentru echipa Audi, care a reuşit să obţină primele două locuri ale podiumului după cele 24 de ore de condus, şi cu feţe triste pentru cei de la Porsche, care au revenit în 2014 în campionatul mondial de anduranţă, dar care nu au reuşit să câştige la Le Mans cu cele două monoposturi 919 Hybrid, în ciuda unei lupte acerbe.
Toyota a reuşit un loc trei, însă este, la fel ca în 2013, marele pierzător al cursei de 24 de ore de la Le Mans, deşi la un moment dat, în cursul nopţii, monopostul Toyota cu numărul şapte a reuşit să se afle în fruntea plutonului cu un avans de aproape un tur! Problemele electrice au dus la distrugerea visului niponilor de a obţine un titlu la Le Mans. În cele din urmă, cea de-a doua maşină Toyota (#8) a obţinut locul al treilea. Un rezultat onorabil, dar incomparabil cu titlul „care ar fi putut fi” şi chiar cu clasarea din 2013, când Toyota a obţinut locul al doilea.
Sărbătoarea nu a durat mult, pentru că în dimineaţa zilei de duminică, ambele maşini de fabrică Audi au avut parte de probleme la turbocompresoare, ceea ce a dus la preluarea primei poziţii în clasament de către Porsche-ul cu numărul 20, pilotat de Mark Webber, Brendon Hartley şi Tomp Bernhard. Cu doar trei ore înainte de finiş, victoria părea a fi o certitudine în anul revenirii Porsche la Le Mans. Din păcate, însă, nu a fost să fie aşa pentru producătorul german.
Audi-ul cu numărul doi a ieşit de la boxe şi a reuşit să recupereze rapid timpul pierdut, iar cu două ore înainte de final, Porsche-ul din frunte a ajuns forţat la pituri, unde a rămas până la final. Al doilea Porsche 919 Hybrid, cel cu numărul 14, a ajuns şi el la boxe către sfârşitul cursei, din cauza problemelor la cutia de viteze, astfel încât Audi a putut câştiga din nou la Le Mans, pe un final de cursă emoţionant:
În ciuda problemelor, Porsche a arătat că are potenţialul de a întrerupe supremaţia Audi la Le Mans, dacă nu anul acesta, atunci cu siguranţă anul viitor. Dezamăgirile au fost însă mari pentru echipă, mai ales având în vedere că au pierdut cursa după o luptă titanică de peste 21 de ore.
Tristeţea şi dezamăgirea pot fi citite pe faţa lui Mark Webber, unul dintre piloţii Porsche-ului cu numărul 20
Benoit Treluyer, Marcel Fassler şi Andre Lotterer – campionii din 2014
Pe locul patru a terminat echipa Rebellion Racing, ajutată de piloţii Nicholas Prost, Nick Heidfeld şi Mathias Beche.
La clasa LMP2, câştigători au fost cei de la Jota Sport cu al lor Zytek Z11 SN.
La LMGTE Pro, locul întâi a fost ocupat de echipa AF Corse cu al lor Ferrari 458 Italia, urmată de Corvette Racing şi Porsche Team Manthey.
În clasa LMGTE Am, echipa Aston Martin Racing a reuşit să obţină victoria. Au venit apoi cei de la Proton Competition şi cei de la AF Corse. Echipa Dempsey Racing, în cadrul căreia a concurat şi actorul de televiziune Patrick Dempsey, a obţinut un loc cinci în clasa LMGTE Amator.
Prototipul electric Nissan ZEOD RC, singurul monopost înscris la clasa CDNT, a abandonat cursa după doar cinci tururi ale circuitului francez Le Sarthe.
Ca de obicei, fiecare clasă a generat dueluri excepţionale, precum cel de mai jos:
Clasamentul ediţiei din 2014 a cursei de 24 de ore de la Le Mans:
Nu s-au clasificat (conform clasamentului provizoriu):
Porsche Team #14/ Porsche 919 Hybrid/ LMP1 H
Porsche Team #20/ Porsche 919 Hybrid/ LMP1 H
Larbre Competition #50/ Morgan – Judd/ LMP2
Abandonuri:
Toyota Racing #7/ Toyota TS 040 Hybrid/ LMP1 H
SMP Racing #72/ Ferrari 458 Italia/ LGTE Am
Prospeed Competition #75/ Porsche 911 GT3 RSR/ LMGTE Am
RAM Racing #52/ Ferrari 458 Italia/ LMGTE Pro
G-Drive Racing #26/ Morgan – Nissan/ LMP2
AF Corse #60/ Ferrari 458 Italia/ LMGTE Am
KCMG #47/ Oreca 03R – Nissan/ LMP2
Rebellion Racing #13/ Rebellion R-One – Toyota/ LMP1 L
Murphy Prototypes #48/ Oreca 03R – Nissan/ LMP2
Greaves Motorsport #41/ Zytek Z11SN – Nissan/ LMP2
AF Corse #71/ Ferrari 458 Italia/ LMGTE Pro
Audi Sport Team Joest #3/ Audi R18 e-tron quattro/ LMP1 H
AF Corse #81/ Ferrari 458 Italia/ LMGTE Am
SMP Racing #37/ Oreca 03R – Nissan/ LMP2
Nissan Motorsports Global #0/ Nissan ZEOD RC/ CDNT