Emoţiile sunt mari în preajma celei de-a 89-a ediţii a deja
celebrei competiţii Pikes Peak International Hill
Climb, unde se va înregistra o premieră istorică:
prezenţa numelui Dacia printre maşinile participante,
graţie „monstrului”
Dacia Duster No Limit, preparat de Jean-Philippe
Dayrault, triplu campion în competiţia
Trofeul Andros – unde, de altfel,
Dacia Duster a debutat, avându-l la volan pe fostul pilot de
Formula 1 Alain Prost.
Pikes Peak este, în sine, o probă foarte simplă: urcarea
contracronometru a unui traseu pe un munte din Colorado la peste
4.200 metri altitudine. Ceea ce necesită un pachet tehnic
extrem de potent, dar şi suprasolicită maşinile, motoarele, dar şi
piloţii. Mai ales că surprizele în materie de schimbări bruşte de
vreme pot da peste cap orice planuri. Pentru ediţia Pikes Peak
2011, traseul are o porţiune de 12 mile asfaltată, dar există şi o
bună bucată de macadam, care va conta foarte mult în desfăşurarea
curselor.
În sesiunile de antrenamente libere, Jean-Philippe
Dayrault s-a declarat foarte mulţumit de bolidul său Dacia Duster
No Limit, care a mai primit ajustări importante.
Principalul favorit la câştigarea secţiunii Unlimited la Pikes Peak
2011 rămâne Nobuhiro „Monstor” Tajima, la volanul unui Suzuki SX4
upgradat faţă de anul trecut, când a câştigat cu un timp de
10:11:5.
Totuşi, printre cei care au promis că se vor bate serios pentru
doborârea recordului de 10 minute se numără Paul
Dallenbach, cu un bolid de peste 1.300 CP, dar şi Rhys Millen, cu
un Hyundai RMR modificat. În urma antrenamentelor,
pariurile sunt deschise, oricare dintre principalii concurenţi
având şanse serioase.