Bucharest Ring 2007 – scurtă retrospectivă

Publicat: 21 05. 2007, 19:25

Între referendumul pentru demiterea preşedintelui şi reprizele de ploaie, Bucureştiul a fost gazda unui eveniment sportiv unic în România şi care a demonstrat că sportul cu motor merită mai multă atenţie.

Circuitul construit în jurul Casei Poporului a fost unul deosebit de tehnic, dar şi foarte pretenţios, datorită marginilor din dale de beton, orice ieşire de pe traseu fiind echivalentă cu retragerea din cursă. Ploaia nu a făcut decât să îngreuneze şi mai mult sarcina piloţilor şi a tehnicienilor, vremea capricioasă dând toate planurile peste cap – de exemplu, pentru cursa monomarcă Dacia Logan, nici nu erau pregătite pneuri de ploaie, ci doar slick-uri şi semi-slick-uri.

Ploaia şi denivelările traseului au făcut din safety-car-ul Dodge Charger o vedetă în mare parte din timpul alocat curselor, datorită numeroaselor incidente, din care au ieşit şifonate foarte multe maşini, în toate competiţiile: Formula 3, FIA GT3 şi GT, cea mai importantă dintre ele. Practic, Bucharest Ring a fost scena multor surprize, dintre care cea mai importantă a fost victoria conaţionalului nostru, Constantin Răileanu, care a câştigat cea de a doua cursă din cadrul Cupei Dacia Logan. Nici echipajul Claudiu David / Mihai Marinescu nu a dezamăgit, reuşind victoria în Cupa Dodge GT3. Duminică, în competiţia GT, maşinile Maserati MC12 au dominat categoric, ocupând poziţiile 1 şi trei ale podiumului, după o cursă extrem de disputată.

Trecând peste rezultatele şi cifrele care contează în campionatele internaţionale, a fi spectator la antrenamente, calificări sau curse înseamnă un exerciţiu destul de dur pentru simţul auditiv şi fosele nazale. Zgomotul motoarelor în acceleraţie sau exploziile de la retrogradare au făcut deliciul celor peste 50.000 de spectatori, număr înregistrat de-a lungul întregului weekend – mai ales că duminică intrarea a fost gratis. Pe pistă nu şi-au făcut de cap doar bolizii şi piloţii, ci şi iepuraşii Playboy sau un maidanez rătăcit şi speriat, trade-mark Bucureşti, acesta urmând a deveni, probabil, mascota Bucharest Ring, după câtă atenţie a primit din partea jurnalelor de ştiri…

Bucharest Ring a însemnat o experienţă foarte intensă şi a făcut evident faptul că motorsportul merită o atenţie mult mai mare în România. Deşi în următorii ani vom avea parte de alte competiţii pe Bucharest Ring, sperăm că acest weekend va da startul unei campanii susţinute, care să se concretizeze cu circuite adevărate şi competiţii atractive.