Audi a decis să rămână implicat la cel mai înalt nivel din
motorsport. Marca cu patru cercuri are o lungă tradiţie în
cursele de anduranţă unde a debutat în 1999 şi unde a câştigat de
nouă ori cursa de 24 de ore de la Le Mans cu modelele R8, R10 TDI
şi R15 TDI. Noul Audi R18 prezentat de curând este arma cu care
marca din Ingolstadt vrea să obţină victoria cu numărul 10 la Le
Mans.
Pentru prima dată după 1999, Audi va concura cu un coupe închis.
Audi prefera ca prototipurile pentru Le Mans să fie cu cockpit
deschis, dar noul regulament al curselor de anduranţă nu mai
permite aşa ceva. De asemenea, noul regulament impune motoare mai
mici decât cele folosit în prezent. Astfel, noul R18 va folosi un
turbodiesel V6 de 3,7 litri.
Audi revine la caroseria monococă din fibră de
carbon. Această soluţie permite o mai mare rigiditate în
timp ce greutatea totală a maşinii este redusă. O noutate absolută
a noului model sunt blocurile optice cu LED-uri. Noile faruri sunt
dezvoltate de Audi Sport şi divizia Tehnical Development (TE) de la
Audi AG.
Dezvoltarea modelului R18 a început în 2009, iar motorul
V6 TDI este testat pe bancul de probe din vara lui 2010. Prima tură
de circuit a fost făcută în luna noiembrie cu Allen McNish la
volan.
Debutul noului model de curse va avea loc la Spa-Francorchamps
pe 6 mai. Înainte de acest eveniment, R18 va face primele ture pe
circuitul de la Le Mans în cadrul testelor oficiale din 24
aprilie.
În paralel, Audi îşi continuă implicarea şi în
DTM.