A fost cel mai strâns finish! După 24 de ore de
cursă, Andre Lotterer a trecut linia de sosire la volanul Audi-ului
R18 TDi cu doar 10 secunde în faţa Peugeot-ului cu numărul 9. Şi
asta a fost doar finalul unei curse dramatice cu un scenariu demn
de un film de acţiune.
Audi a început cursa cu stângul şi a pierdut echipajul cel mai
important la finalul primei ore de cursă. Allan McNish încerca o
depăşire prea entuziastă şi atingea Ferrari-ul cu numărul 58 al
echipei Luxury Racing. Audi-ul cu numărul trei ieşea violent în
decor şi se dezintegra în glisiera de protecţie. Bucaţi întregi au
căzut peste fotografii aflaţi în acel viraj dar din fericire nimeni
nu a fost rănit. McNish ieşea pe picioarele sale din maşina dar
probabil şi-a privit cu greu în ochii coechipierii. Tom Kristensen,
cel mai titrat pilot la Le Mans şi Rinaldo Capello, aflat probabil
la ultima sa cursă la Le Mans, au fost extrem de dezamăgiţi că nu
rulat nici măcar un minut în cursa din acest an.
A doua lovitură pentru Audi a venit la miezul nopţii. Mike
Rockenfeller rula cu peste 300 km/h pe linia dreaptă Mulsanne când
un alt Ferrari a schimbat direcţia de mers, forţând Audi-ul cu
numărul 1 să scoată două roţi pe pământ. Rockenfeller pierdea
controlul maşini şi percuta gardul de pe marginea drumul la o
viteză extrem de mare. Maşina s-a dezintegrat iar Rocky a fost dus
la spital unde a rămas peste noapte. Din fericire este ok dar
trebuie să râmână sub observaţia doctorilor o vreme. Organizatorii
au avut nevoie de o neutralizare de două ore a cursei pentru a
repara stricăciunile produse şi pentru a curăţa locul
accidentului.
În ciuda faptului că maşinile Peugeot s-au dovedit mai eficiente
pe toată perioada cursei reuşind să stea cel puţin 12 tururi pe
circuit între alimentări faţă de Audi care nu reuşea decât 11
tururi, singura maşină a constructorului german a reuşit să se
menţină mereu în frunte. Iar spre dimineaţă cel mai mare coşmar al
lui Olivier Quesnel, boss-ul Peugeot, prindea contur. Singurul Audi
rămas în cursă, cel cu numărul 2, cu echipajul cel mai puţin
cunoscut, ţinea piept celor trei Peugeot-uri de uzină.
Ultimele 30 de minute ale cursei au fost de o tensiune
incredibilă. Audi-ul cu numărul 2 reuşea să se menţină în faţa
Peugeot-urilor. Înainte de ultima oprire, Peugeot-ul
numărul 9 pilotat de Simon Pagenaud a mărit ritmul reuşind tururi
de circuit în 3 min 30 sec. Audi-ul răspundea cu tururi şi mai
rapide. Ultima oprire la standuri a fost crucială. Loterrer a rămas
în Audi şi a primit anvelope noi şi carburant în timp ce Peugeot-ul
lui Pagenaud primea doar carburant. Diferenţa la ieşire a fost de
doar 7 secunde. Ultimele minute au fost urmărire incredibilă. Nu a
mai existat tur lent în aşteptarea scurgerii ultimelor minute. Cu
un minut şi 15 secunde înainte de final, erau 15 secunde şi se
alerga la fel de repede ca la start. Andre Loterrer nu a pus o
roată greşit şi a adus o victorie incredibil de dramatică pentru
Audi. Cei de la Peugeot au trebuit să se mulţumească cu locurile
doi, trei şi patru. Locul cinci a revenit Peugeot-ului 908 privat
înscris de echipa Oreca Matmut.
Prototipul Zytek-Nissan înscris de echipa Greaves Motorsport a
câştigat la clasa LMP2 cu tripleta Karim Ojjeh, Tom Kimber-Smith şi
Olivier Lombard. Clasa GTE Pro a revenit echipei Corvette.
Echipajul cu numărul 73 Olivier Beretta, Tommy Milner şi Antonio
Garcia au fost primii după o luptă lungă cu echipa BMW şi
Ferrari-urile echipei AF Corse. Tot un Corvette a câştigat şi la
categoria GTE Am. Acesta aparţine echipei Larbre şi a fost pilotat
de Patrick Bornhauser, Julien Canal şi Gabriele Gardel.
Clasament după 24 de ore
1. #2 Audi Audi Sport Team Joest (LMP1)
2. #9 Peugeot Team Peugeot Total (LMP1) + 13.854
3. #8 Peugeot Peugeot Sport Total (LMP1) + 2 Tururi
4. #7 Peugeot Peugeot Sport Total (LMP1) + 4 Tururi
5. #10 Peugeot Team Oreca-Matmut (LMP1) + 16 Tururi
6. #12 Lola Rebellion Racing (LMP1) + 17 Tururi
7. #22 Lola Kronos Racing (LMP1) + 27 Tururi
8. #41 Zytek Greaves Motorsport (LMP2) + 29 Tururi
9. #26 Oreca Signatech Nissan (LMP2) + 35 Tururi
10. #33 Lola Level 5 Motorsports (LMP2) + 36 Tururi
11. #73 Corvette Corvette Racing (GTEP) + 41 Tururi
12. #36 HPD RML (LMP2) + 41 Tururi
13. #51 Ferrari AF Corse (GTEP) + 41 Tururi
14. #49 OAK OAK Racing (LMP2) + 42 Tururi
15. #56 BMW BMW Motorsport (GTEP) + 42 Tururi
16. #77 Porsche Team Felbermayr-Proton (GTEP) + 43 Tururi
17. #76 Porsche IMSA Performance Matmut (GTEP) + 44 Tururi
18. #80 Porsche Flying Lizard Motorsports (GTEP) + 45 Tururi
19. #40 Oreca Race Performance (LMP2) + 51 Tururi
20. #50 Corvette Larbre Competition (GTEA) + 53 Tururi
21. #70 Porsche Larbre Competition (GTEA) + 54 Tururi
22. #65 Lotus Lotus Jetalliance (GTEP) + 60 Tururi
23. #75 Porsche Prospeed Competition (GTEP) + 62 Tururi
24. #66 Ferrari JMW Motorsport (GTEP) + 65 Tururi
25. #35 OAK OAK Racing (LMP2) + 67 Tururi
26. #68 Ford Robertson Racing (GTEA) + 70 Tururi
27. #83 Ferrari JMB Racing (GTEA) + 83 Tururi
28. #44 Norma Extr (LMP2) + 108 Tururi
29. #16 Pescarolo Pescarolo Team (LMP1) Abandon
30. #55 BMW BMW Motorsport (GTEP) Abandon
31. #74 Corvette Corvette Racing (GTEP) Abandon
32. #81 Porsche Flying Lizard Motorsports (GTEA) Abandon
33. #48 Oreca Team Oreca-Matmut (LMP2) Abandon
34. #63 Porsche Proton Competition (GTEA) Abandon
35. #13 Lola Rebellion Racing (LMP1) Abandon
36. #61 Ferrari AF Corse (GTEA) Abandon
37. #59 Ferrari Luxury Racing (GTEP) Abandon
38. #71 Ferrari AF Corse (GTEP) Abandon
39. #88 Porsche Team Felbermayr-Proton (GTEP) Abandon
40. #42 HPD Strakka Racing (LMP2) Abandon
41. #60 Aston Gulf AMR Middle East (GTEA) Abandon
42. #39 Lola PeCom Racing (LMP2) Abandon
43. #89 Ferrari Hankook Team Farnbacher (GTEP) Abandon
44. #58 Ferrari Luxury Racing (GTEP) Abandon
45. #64 Lotus Lotus Jetalliance (GTEP) Abandon
46. #57 Ferrari Krohn Racing (GTEA) Abandon
47. #24 OAK OAK Racing (LMP1) Abandon
48. #1 Audi Audi Sport Team Joest (LMP1) Abandon
49. #5 Oreca Hope Racing (LMP1) Abandon
50. #62 Ferrari CRS Racing (GTEA) Abandon
51. #15 OAK OAK Racing (LMP1) Abandon
52. #79 Aston Jota (GTEP) Abandon
53. #20 Zytek Quifel-ASM Team (LMP1) Abandon
54. #3 Audi Audi Sport North America (LMP1) Abandon
55. #007 AMR-One Aston Martin Racing (LMP1) Abandon
56. #009 AMR-One Aston Martin Racing (LMP1) Abandon