Ferrari 458 Italia calcă
pe urmele lui Ferrari 430 şi va îşi va face debutul în competiţia
Ferrari Challenge Trofeo, sub forma versiunii Ferrari 458
Challenge. Astfel, acest supercar va fi al cincilea model folosit
de constructorul italian în competiţia sa monomarcă. Fiind o
competiţie destinată piloţilor pasionaţi de Ferrari, dar care nu au
atins consacrarea în motorsport, berlinetta de curse diferă de
versiunea de stradă, dar nu în termeni de putere.
Astfel motorul V8 de 4.5
litri dezvoltă 570 CP tot la 9.000 rpm, dar cutia cu dublu-ambreiaj
este recalibrată uşor pentru a avea un răspuns mai prompt pe
circuit. Ca noutate acest bolid vine cu diferenţialul electronic,
E-Diff, o premieră pentru bolizi Ferrari de circuit. Tot la
capitolul prime dăţi, putem numi adoptarea sistemului de control al tracţiunii F1-Trac, cel mai
sofisticat folosit de Ferrari pe vreun model al
său.
Suspensia este la fel
adaptată pentru circuit, având o setare mai fermă decât la maşinile
de stradă. La comportamentul precis pe circuit contribuie şi
slick-urile Pirelli ce încalţă jante pe 19 cu prindere centrală. În
plus noile frâne Brembo CCM2, oferite prima dată pe
radicalul Ferrari 599 FXX, fac parte şi din echipamentul pentru
circuit al acestui bolid. Acestea lucrează însă cu
sistemul ABS, care poate fi configurat în două moduri, aderenţă
scăzută sau performanţa maximă (pentru suprafeţele
uscate).
Pentru că va fi destinat
doar piloţilor, noul 458 Challenge a trecut printr-o cură de
slăbită drastică. Astfel, fibra de carbon şi Lexan-ul sunt
folosite din belşug la caroserie. Nu ştim încă preţul de
catalog al acestui bolid, dar vorbim de un model „cu circuit
închis” la care doar cei foarte apropiaţi mărcii pot spera. Din
acest motiv 458 Challenge a fost prezentat la Adunarea Generală a
Dealerilor desfăşurată la Maranello.