Istoria Opel: 1940 – 1969
1962 – Opel sărbătoreşte 100 de ani de existenţă. O nouă uzină este inaugurată la Bochum, pentru producţia noului Opel Kadett.
1963 – Opel Rekord A este prezentat. O nouă siglă este introdusă fiind influenţată de cea apărută pe camionul Opel Blitz.
1964 – Opel prezintă trei modele de lux: Kapitan, Admiral şi Diplomat. Aceste trei modee sunt lansate practic în spiritul vremurilor, fiind influenţate de industria americană.. Cele treu modele de lux vin cu motoare de şase şi opt cilindrii şi sunt foarte bine primite de public.
1965 – Un nou Kadett ia locul predecesorului. Acest model este practic cel mai de succes Opel construit vreodată, fiind vândut în 2,6 milioane de exemplare în cei 8 ani în care a fost în producţie. Se lansează Opel Rekord B şi cel mai puternic Opel de până atunci Diplomat V8.
1966 – La Bochum se celebrează fabricarea a 1 milion de exemplare Opel Kadett. La Dudenhofen se construieşte un nou centru de testări, iar la Kaiserslautern o uzină de piese este înfiiinţată. Este introdus modelul Opel Rekord C şi legendarul Rallye Kadett este introdus pe piaţă.
1967 – Opel lansează sportivul Commodore A şi gama Kadett se îmbogăţeşte cu o nouă versiune de lux Kadett B LS
1968 – Opel introduce spectaculosul Opel GT. Era primul model de acest gen din istoria Opel şi unul de care germanii erau foarte mândri, lansând sloganul "Doar zborul este mai plăcut".
1969 – Opel introduce a doua generaţie a modelelor Kapitan, Diplomat şi Admiral.
În timpul Războilui
Mondial
1940
–
Se
produce exemplarul Opel cu numărul 1
milion, un model Opel Kapitan. Regimul nazist ordonă însă în
Octombrie încetarea producţiei de autombile şi începerea fabricării
de vehicule militare. Opel se profilează astfel nu doar pe
camioane, ci şi pe producerea de trenuri de aterizare, cockpit-uri
şi rezervoare de avion.
1944
–
Aliaţii distrug jumătate din Uzina din Russelsheim , fiind un punct
strategic pentru ofensiva germană. De asemenea, Uzina din
Brandenburg este distrusă aproape în întregime.
1945
–
Liniile de producţie de la Kadett sunt dezafectate şi trimise în
Uniunea Sovietică.
1946
–
Opel reîncepe producţia la divizia de frigidere. În acelaşi an se
reia şi fabricare de automobile, primul model scos pe porţile
fabriciilor fiind camionul Opel Blitz.
1947
–
Producţia de automobile este reluată cu modelul Opel
Olympia
1948
–
Opel Kapitan este readus în fabricaţie, bucurându-se de o
reîntoarcere de succes în râdnul germanilor
1950
–
Reconstrucţia Uzinei din Russelsheim este
finalizată.