Istoria Opel: 1862 – 1939
Primele automobile
Opel
1899 – „Opel Patent Motor Car, System Lutzmann” este
numele dat primului automobil construit la Russelsheim. Acel model
a însemnat practic istoria automobilistă Opel. De asemenea, în acel
an Opel şi-a făcut un debut precoce în
motorsport.
1901 –
Heinrich von Opel triumfează în urcarea de la Konigsstuhl într-un
model Opel Lutzmann. În acel an se semnează colaborarea cu cu
fabricantul francez Alexandre Darracq, privind licenţa pentru
fabricare de automobile Darracq sub licenţă. Opel fabrică prima
motocicletă.
1902 –
Primul şasiu Darracq este montat la o caroserie Opel în fabrica din
Russelsheim. Automobilul a fost lansat pe piaţă sub numele Opel
Darracq. Tot în acel an apare şi primul automobil fabricat integral
de Opel, modelul 10/12, cu motor în doi cilindri.
1903 –
Opel dezvoltă primul său motor în patru cilindri cu o putere de 24
CP.
1905 –
Se deschide primul showroom cu service Opel Darracq în Berlin lângă
parcul Tiegarten.
1906 –
Automobilul Opel cu numărul 1.000 este produs în acel an. Opel îşi
extinde activitatea cu o fabrică în apropierea Berlinului.
1907 –
Cu un model de 60 CP, pilotul Carl Jorns câştigă cursa Kaiser’s
Prize în regiunea Taunus. Cu acea ocazie Opel primeşte din partea
ultimului împărat al Germaniei, Wilhelm al II-lea, titlul de cel
mai important constructor german.
1909 –
Opel introduce primul automobil accesibil, modelul 4/8 CP, un model
mic cu doar două locuri, ideal pentru persoanele care aveau nevoie
de un mijloc de locomoţie pe distanţe scurte. Din acest motiv,
modelul a fost denumit „Doktorwagen” (Maşina Doctorului).
1910 – Opel introduce
un sistem de modular de fabricaţie, caroseriile prefabricate fiind
montate pe diverse şasiuri şi cu diverse motorizări. Procesul de
fabricaţie era astfel mult uşurat. Cota Opel ajunge în acea
perioadă în Germania la 12,3%