Istoria Opel: 1862 – 1939

Autor: Oraan Mărculescu 30 nov. 2009 Opel

Opel şi mariajul cu
G.M.

1921
Opel construieşte un motor cu 8 cilindri. Frittz von Opel câştiga
prima cursă organizată pe circuitul AVUS din Berlin cu acest motor
sub capotă.

1924
Opel îşi modernizează procesul tehnologică, fiind primul producător
german care a trecut la producţia pe bandă rulantă. Primul model
care a ieşit de pe poarta fabricii modernizate, legendarul 4/12 CP,
cunoscut drept „Laubfrosch”, adică „Broasca de pădure”. Dealerii
Opel introduc un serviciu revolutionar, reviziile la preţuri
fixe.

1926
Datorită tehnologiilor avansate de producţie, preţul modelului Opel
4/12 CP scăzând de la 4.900 de mărci până la 1.990 de mărci. Astfel
acest automobil devine accesibil pentru o categorie largă de
public.

1928
Opel are o cotă de piaţă de 37.5%, fiind de departe cel mai
important constructor german al acelor vremuri. Compania Opel este
listată la bursă în vederea unei alianţe cu General Motors. Noul
vârf de gamă, Regent Limousine este lansat cu un motor 24/110 CP în
8 cilindri. Opel reuşeşte un record de viteză, 254 km/h, pe calea
ferată cu un Opel RAK, un model propulsat cu ajutorul rachetelor.
Acelaşi model reuşeşte să atingă 238 km/h pe asfalt.

1929 – General Motors cumpără
80% din capitalul Opel, pentru 26 milioane de dolari, devenind
acţionar majoritar. În acel an se pun şi bazele Opel Bank şi o
firmă de asigurări, toate sub umrela Opel


VEZI PERIOADA 1931 – 1939

Pagini: 1 2 3 4


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide