Opel în timpul Primului
Război Mondial
1911 –
Opel adoptă noua formă torpilă a caroseriei, de asemenea,
realizează primul motor de avion, montat pe biplanul Euler.
Compania germabă îşi extinde obiectul de activitate şi realizează
un plug motorizat de mare capacitate. În acel an Opel renunţă la
fabricarea maşinilor de cusut, o dată cu realizarea a un milion de
unităţi. Un incendiu mistuie mai multe secţii din uzina de
automobile.
1912 – Opel celebrează
50 de ani de existenţă a companiei marâcnd şi totodată producţia
automobilului Opel cu numărul 10.000. Constrânşi de incendiul din
1911, Opel fabrică o pompă de apă motorizată, una dintre primele
autospeciale de stins incendii.. Este introdus cel mai sportiv
model de până atunci, Opel 40/100 CP.
1913 – Sunt produse noi
motoare pentru sezonul de Grand Prix ce avea să urmeze în 1914,
unităţile în 4 cilindri de 4 respectiv 4,5 litri cu 4 valve pe
cilindri.
1914 – Opel produce cel
mai mare motor din istorie, o unitate de 12.3 litri pusă pe maşina
de Grand Prix, modelul cu care au ieşit triumfători la sfârşitul
anului. Opel devine cel mai important constructor al Germaniei. Un
nou model este introdus, 5/14, cunoscut sub denumirea de
„Puppchen”. În timpul Primului Război Mondial, Opel a produs
camioane pentru armata germană.
1916 – Opel introduce modelul
16/50 CP, automobil care venea dotat cu primul motor în 6 cilindri
Opel, cu o capacitate de 4.7 litri.
1919 – La sud de Russelsheim
este inaugurat circuitul Opel. Acest traseu oval este primul
circuit permanent pentru curse şi teste din Germania, cu mult
înaintea circuitului AVUS din Berlin sau Nurburgring.