Aşadar, câştigătorul
finalei concursului „Câştigă un Opel
Insignia” a fost desemnat Diaconu Liviu
Florin, din Craiova, departajarea fiind foarte strânsă şi
ţinând seama de viteza medie înregistrată de computerul de bord,
mai mare cu 1,6 km/h decât a concurentului clasat pe locul al
doilea.
Cu alte cuvinte, un Opel Insignia nou nouţ merge la Craiova,
Liviu numărându-se printre cei mai fericiţi români care au primit
cadouri de Moş Nicolae în acest an.
Iată şi clasamentul final al concursului Opel şi
Promotor.ro „Câştigă un Opel Insignia”:
Concursul „Câştigă un Opel Insignia”, realizat de Opel
România şi Promotor.ro, pune astfel punct şi Săptămânii
Opel, unde puteţi afla tot ce vreţi despre unul dintre
cele mai cunoscute branduri auto din Europa.
Şi, chiar dacă Promotor.ro se pregăteşte să încheie un an plin,
până la finalul lui 2009 vă mai ţinem „în priză” cu ultimele
noutăţi şi teste din lumea auto. Iar în 2010 vă pregătim şi
mai multe surprize şi concursuri!
Ziua de duminică, 6 decembrie, a fost una specială şi plină de
tensiune pentru cinci cupluri, din toate colţurile ţării, care s-au
reunit la Băneasa Shopping City pentru marea confruntare. Mai
exact, vorbim despre finaliştii concursului
„Câştigă un Opel
Insignia!„, care au ieşit învingători
în
semifinalele din fiecare zonă a
ţării:
Weekendul 5-6 decembrie nu a fost
important doar pentru că a venit Moş Nicolae sau din cauza celui
de-al doilea scrutin pentru alegerile prezidenţiale. În
data de 5 decembrie, cei 5 finalişti au avut ocazia să se acomodeze
cu traseul pregătit pentru competiţie şi cu maşina de
concurs, un
Opel Insignia 2.0 CDTI 160 CP EcoFLEX, având cutie de viteze
manuală cu şase trepte şi fiind dotat cu suspensie FlexRIDE.
Bineînţeles, ulterior toţi au mai parcurs traseul independent,
cu maşinile personale, luându-şi notiţe şi pregătindu-se mai mult
sau mai puţin temeinic pentru finala din ziua următoare.
Traseul a constat dintr-o porţiune de trafic
urban, cu suficient de multe intersecţii semaforizate, dar
cu un trafic mult mai redus în weekend decât în timpul săptămânii,
precum şi o porţiune de drum drept, care a permis
o viteză mai mare şi adoptarea unui stil constant de conducere.
Regulamentul le-a permis concurenţilor ca, în cazul în
care maşina staţionează la semafor sau în trafic, motorul să poată
fi oprit, astfel evitându-se consumul inutil de
combustibil (deci creşterea valorii consumului mediu) şi scăderea
vitezei medii. Totodată, prin regulament concurenţii au
fost obligaţi să respecte regulile de circulaţie de pe
traseu, în caz contrar survenind descalificarea.
Bineînţeles, pe parcursul testului a fost interzisă
resetarea indicaţiilor computerului de bord, pe lângă
concurent şi copilot în maşină fiind prezenţi doi observatori, din
partea Opel, respectiv din partea Promotor. Limita de timp impusă
concurenţilor a fost una strânsă, de 40 de minute, în condiţiile în
care parcurgerea traseului cu viteza maximă permisă de lege, în
fiecare porţiune, a fost de aproximativ 35 de minute. Ceea ce a
însemnat că fiecare a trebuit să îşi calculeze foarte bine
modalitatea de abordare a traseului.
Dar să vedem pe
pagina următoare
cum s-au desfăşurat ostilităţile.