În vara anului 2006 eram în
căutarea unei maşini care să fie bună la toate. Suma de bani nu era
mare, în jur de 14.000 de euro, dar ofertele erau nenumărate.
Alegerea a fost însă mai simplă, pentru că principalul criteriu de
care am ţinut cont a fost raportul preţ/dotări.
Designul exterior mă
interesa prea puţin în acel moment, fiabilitatea o consider în mare
parte asemănătoare la majoritatea constructorilor, iar dotările pe
care mi le-am dorit neapărat au fost climatizarea automată şi un
sistem audio care să redea format MP3 (dotare care la vremea
respectivă nu era aşa răspândită ca acum).
Pentru că o maşină din clasa
mică ar fi fost prea… mică, am ajuns să caut oferte din clasa
compactă. Iar apoi alegerea a fost simplă: Renault Megane Sedan era
maşina care, la banii pe care îi aveam disponibili, oferea cele mai
multe dotări. De altfel, preţul a fost atât de mic, încât multe
maşini concurente din clasa compactă, dar cu renume mult mai bun,
ajungeau la dotări echivalente să fie mai scumpe chiar şi cu 30%.
Au fost însă şi alte
argumente care au contribuit la fundamentarea deciziei: modelul se
află imediat după facelift. Asta înseamnă că problemele iniţiale
ale maşinii, în principal de fiabiltiate, au fost remediate şi, în
plus, puteam să mă bucur de un model actual încă 3 ani de zile până
când urma să apară un model nou. În plus, chiar la 3 ani de la
apariţie, gadgeturile prezente (precum cartela de pornire, frâna de
mână, senzorii de ploaie şi lumină) erau la fel de atractive.
Mai rămânea o singură
dilemă: să iau benzină sau diesel? Aveam de ales între 1,6 benzină
de 110 CP şi doar Euro 3 (în Europa de Vest faceliftul a adus
motorizări Euro 4, la noi a durat mai bine de un an să se întâmple
aşa ceva) şi 1,5 dci de 80 CP.
Performanţele
dinamice erau clar în favoarea benzinarului, reviziile se făceau la
15.000 km (şi nu 10.000, ca la diesel), iar preţul era mai mic cu
aproape 400 de euro. Nu mai vorbesc de silenţiozitate. Şi, dacă
luam în considerare faptul că preconizam a merge aproape 20.000 de
km pe an, consumul mic al dieselului a devenit insuficient pentru a
mă face să-l aleg.
Alegerea finală: Renault
Megane 2 Sedan Confort Expression 1,6 cu trei opţionale adăugate:
culoarea metalizată, climatizarea automată şi mp3-player. Preţul
final a ajuns la 14.408 euro, în care erau incluşi şi 2 ani sau
100.000 de km de garanţie, cu o limitare de 50.000 de km pentru
trenul de rulare.
Iar acum, la aproape 3 ani
de când am cumpărat-o, sunt mai mulţumit de alegerea făcută decât
atunci când am încheiat contractul de leasing. Problemele au fost
puţine, costurile de exploatare foarte bune şi, pe măsură ce am
mers mai mult, am descoperit şi alte lucruri care îmi plac, dar şi
unele aspecte negative.
Acum mai bine de 3 ani
ridicam de la dealerul Renault din Ploieşti noua mea maşină:
Renault Megane 2 1,6 16v Confort Expression. Am avut înainte un
Renault 9, practic străbunicul noii maşini, care m-a însoţit pe
perioada stundeţiei şi m-a ajutat să învăţ mecanică şi implicit cum
funcţionează un automobil. Aşadar, diferenţa era imensă, iar orice
încercare de comparaţie se oprea la denumirea
mărcii.
Evident, atunci când am ieşit de pe
poarta dealerului am reuşit să opresc motorul, dar asta nu mai
conta atunci. Motorul de 1,6 16v dezvoltă 110 CP potrivit
celor de la Renault sau 112 CP dacă stai să faci conversia KW-lor
din talon. Printre dotările regăsite pe maşină amintesc de: senzori
de ploaie, senzori de lumină, climatizare automată, CD cu mp3
player, pornire cu card, oglinzi electrice un interior deschis la
culoare.
Pachetul de drumuri grele a fost şi el oferit în standard, lucru
care mi-a permis să folosesc maşina pe cele mai variate drumuri
posibile, flexibilitatea fiind la un nivel ridicat. Acum am ajuns
la 64.000 de kilometri cu ea şi, chiar dacă poate părea greu de
crezut pentru unii, merge la fel de bine ca în prima zi.
Dar anul viitor cred că o voi schimba. Urmează ceva mai mic şi
cu un motor mai puternic.
Dacă aveţi întrebări legate de maşină, nu ezitaţi să le puneţi
şi am să vă răspund cât de repede pot.
Şi tu poţi avea un asemenea articol despre maşina ta pe
Promotor.ro. În curând!