Mitsubishi Lancer – Silviu
Samuraiului, luptatorul medieval, i s-a atribuit statutul de
model suprem si mereu actual al desavarsirii japoneze. La fel se
intampla si in lumea auto de astazi, unde masinile japoneze sunt
recunoscute pentru fiabilitate, design si putere. De anul trecut,
din luna mai sunt posesorul unei frumoase si fioroase masini, cu
ADN de samurai. Este vorba de un Mitsubishi Lancer, cu un motor
diesel de 2 litri si 140 cp, obtinuti la 4.000 rpm. Culoarea, asa
cum bine ii sta este rosie (uneori de furie) iar ca dotari amintesc
jantele din aliaj de 16″ (mai mari insemnau mai multe drumuri pe la
vulcanizare), 7 airbaguri si ESP pentru siguranta maxima, iar
pentru confortul la drum lung climatizare si pilot automat.
In special iarna ma bucur de confortul oglinzilor electrice si
incalzite si de o functie speciala, care incalzeste habitaclul dupa
doar cateva minute de la pornirea motorului. Pana acum masina m-a
purtat in numeroase excursii in tara: urcand culmile
Transfagarasanului, vizitand Brasovul, Sibiul (urmeaza Cluj) si nu
in ultimul rand numeroase weekenduri pe litoral. In afara
granitelor am fost in Serbia, Croatia, Slovenia, Italia, Austria,
Germania si Ungaria. Este foarte confortabila pe autostrada,
beneficiind de un consum mic, cat si pe drumurile de munte, unde
bara stabilizatoare ce leaga suspensiile rotilor fata isi face
simtita prezenta in viraje iar cuplul motorului diesel cu turbina
cu geometrie variabila ajuta foarte mult in depasiri. Foarte rar
sistemul de asistenta al tractiunii ESP isi face simtita prezenta,
iar atunci cand o face, nu strica prea multe din placerile unui
condus sportiv.