Ordinea
de plecare a rezultat în urma tragerii la sorţi, primul
concurent fiind
Rebenciuc Andrei, din Iaşi.
Un concurent cu o experienţă de temut, având în vedere că vorbim de
câştigătorul unei alte competiţii
având ca obiect obţinerea unui consum cât mai redus.
Andrei a abordat încă de la început un stil foarte prudent de
conducere, însă, cu excepţia unui semafor prins pe roşu, traseul nu
i-a făcut nici o surpriză neplăcută, traficul de duminică de la ora
11:30 fiind foarte lejer. S-a încadrat în timpul maxim impus,
terminând proba în 36 de minute, iar consumul mediu părea
unul excelent: 3,8 litri/100 km, în condiţiile unei viteze
medii indicate de computerul de bord la final de 46,7 km/h. Însă
mai urmau 4 concurenţi.
Cel de-al doilea pe ordinea de
plecare a fost
Budileanu Răzvan, din
Câmpina, cel mai încrezător în şansele lui dintre toţi
concurenţii, dar şi cel mai inventiv: Răzvan şi-a pregătit afişe
prin care îi atenţiona pe ceilalţi participanţi la trafic de faptul
că se află într-un concurs, lucru care a făcut să nu fie „stresat”
de nimeni în cazul rulării cu viteză mai mică pe anumite
porţiuni.
De asemenea, a fost cel mai pregătit concurent, având la el două
cronometre şi cunoscând din timp durata de funcţionare a luminilor
fiecărui semafor de pe traseu. Cumulat cu un stil de conducere
foarte atent, rezultatul final a fost mai bun decât al primului
concurent, computerul de bord indicând valoarea de 3,7
litri/100 km pentru consumul mediu. Traseul a fost
terminat cu 2 minute înainte de expirarea timpului, viteza medie
indicată fiind de 47,0 km/h.
A urmat bucureşteanul
Secu Daniel, care, de asemenea, a condus foarte
prudent şi a abordat un stil de conducere foarte eficient. În plus,
a avut şansa de a nu opri la nici un semafor de pe traseu, prinzând
culoarea verde tot timpul, în condiţiile în care nici traficul nu a
fost aglomerat.
Rezultatul final a fost extrem de apropiat de al precedentului
concurent, consumul mediu fiind acelaşi, de 3,7 litri/100
km, însă cu o viteză medie sensibil mai mare, de 47,7
km/h, traseul fiind terminat în doar 34 de minute. Se părea că mai
bine de atât nu se poate.
A venit rândul celui
de-al patrulea concurent,
Trifan Iancu, din Baia Mare, care încă de la început a
abordat un stil mai alert de conducere, temperat pe parcurs de mai
multe semafoare, unde a prins culoarea roşie. Traficul nu i-a pus
în general probleme, cu excepţia unui moment în care a fost forţat
să încetinească din cauza unor parteneri de trafic.
A terminat cel mai repede dintre toţi concurenţii, în doar 31 de
minute, având de altfel şi viteza medie cea mai mare, de 55,0 km/h.
Consumul mediu, însă, a fost egal cu al primului concurent,
având valoarea de 3,8 litri/100 km.
Ultimul concurent care a pornit în
cursă în jurul orei 15:00, fiind cel mai tânăr dintre cei cinci
finalişti:
Diaconu Liviu Florin, din Craiova. Extrem de
emoţionat, mai ales că s-a calificat în finală doar după un baraj
strâns în semifinala de la Timişoara.
Traseul nu l-a iertat, având parte de cel mai aglomerat trafic,
dar şi de câteva semafoare prinse pe roş, ba chiar şi de un mic
ambuteiaj într-un sens giratoriu. Soarta nu părea să îi zâmbească
lui Liviu, care pe finalul traseului a tras ceva mai tare. După 35
de minute, la finish, computerul de bord avea să arate un
consum mediu de 3,7 litri/100 km, egal cu al altor doi
concurenţi, Budileanu Răzvan şi Secu Daniel. Însă viteza medie
indicată de computerul de bord a fost de 49,3 km/h, mai mare decât
a principalilor concurenţi.
Concluziile, pe pagina
următoare