După cum se poate vedea Volvo pariază şi el pe cilindree
mică cu supra-alimentare cu turbo. Marea vedetă va fi desigur
motorul 2.0 GTDi, capabil să atingă 235 km/h viteză maximă şi să
accelereze de la 0 la 100 km/h în 7,7 secunde. Consumul mediu
anunţat este de 7,9 litri pentru 100 km parcurşi.
Pentru toate motoarele GTDi va fi oferită în premieră o transmisie
automată cu dublu-ambreiaj, botezată de Volvo – Powershift. Pentru
motorul 3.0 T6 va fi oferit standard sistemul de tracţiune
integrală „AWD” care va fi disponibil opţional şi pentru diesel-ul
de top.
Acest „AWD” nu a fost modificat faţă de sistemul oferit momentan în
gamă, la fel şi sistemul de suspensie cu amortizoare controlate
electronic „FOUR-C”. Ambele sisteme vor fi preluate de la S80 şi
vor fi calibrate pentru dimensiunile şi motorizările lui S60.
Sistemul „City Safety” de evitare a coliziunilor de la
viteze mici va fi oferit în echiparea de serie şi este similar
celui oferit pe XC60. S60 poate detecta un obstacol (nu persoane)
aflat în mişcare sau nu, şi poate frâna automat maşina cât de mult
posibil de la maxim 30 km/h pentru a minimaliza sau chiar evita un
accident.
În plus, pentru detectarea pietonilor S60 va putea fi echipat cu un
sistem care se ocupă strict de acest subiect. Dacă senzorii vor
detecta un pieton şi o coliziune iminentă dintre maşină şi acesta,
iar maşina rulează cu sub 35 km/h şi şoferul nu reacţionează,
sistemul va acţiona automat frânele maşinii pentru a evita sau
minimaliza pe cât posibil accidentul.
Noul Volvo S60 va fi prezentat la Salonul Auto de la Geneva, în
martie iar producţia sa va începe în vara acestui an, la fabrica
Volvo din Ghent, Belgia. Lansarea oficială pe piaţa din România va
avea loc în luna septembrie a acestui an. Volvo speră să
comercializeze începând cu 2011 circa 90.000 unităţi anual la nivel
mondial.
Urmaş al primului S60, lansat în 2001, noua generaţie a
limuzinei de clasă medie Volvo S60 face parte din noua generaţie de
maşini ale constructorului suedez. Toate noile Volvo vor fi mai
premium ca niciodată pentru a concura cât mai eficient A4, Seria 3,
C-Klasse sau Lexus IS.
În gama Volvo, S60 este situat între S40 şi S80, iar desenul
caroseriei este fidel noului curent de design al suedezilor, curent
care tocmai a modificat feţele lui C30 şi C70, după facelift.
Aceleaşi linii moderne de design se mai găsesc pe relativ noul
XC60.
Ceea ce este foarte interesant şi plăcut în acelaşi timp este
faptul că Volvo a păstrat foarte mult din designul lui S60 Concept,
prototip prezentat la sfârşitul anului 2008. Singurele diferenţe
notabile faţă de acest concept sunt prezenţa montantului central,
faptul că portierele spate se deschid convenţional, nu
diametral-opus şi lipsa parbrizului panoramic care rămâne doar un
vis frumos.
Interiorul este complet nou, arată foarte bine din primele
fotografii oficiale iar Volvo anunţă materiale mult mai bune decât
în trecut şi finisări premium pe măsură. În plus, deoarece fostul
model a fost criticat pentru lipsa de spaţiu interior, Volvo
declară că noul S60 are cu 30 mm mai mult spaţiu pentru picioarele
pasagerilor din spate, iar accesul la portbagaj se face printr-o
deschizătură mai largă cu 107 mm.
Pentru controlul tuturor sistemelor din interior –
sistemul audio, telefonul mobil sau navigaţie vor fi disponibile
două display-uri de dimensiuni şi grafică diferite, cu 5 sau 7 inch
diagonală, amplasate în partea superioară a consolei centrale.
Opţional va putea fi comandat un sistem audio high-end „MultiEQ”,
produs de Audyssey, similar celui disponibil pe noul Jaguar
XJ.
Din punctul de vedere al motorizărilor, S60 va fi disponibil la
lansare cu patru motorizări, două pe benzină şi două diesel. Este
vorba despre T6, cu şase cilindri în linie, trei litri cilindree,
turbo cu 308 CP şi noul 2.0 GTDi, turbo, în patru cilindri, cu 206
CP precum şi D5, diesel de 2.4 litri, în cinci cilindri cu 208 CP
şi D3, de doi litri şi 165 CP.
După lansare, Volvo va mai oferi un model T5 de 243 CP (derivat din
2.0 GTDi de 206 CP), T4 de 182 CP (un 1.6 GTDi) şi T3 (derivat din
1.6 GTDi) de 152 CP. Bineînţeles va exista şi o versiune „DRIVe” de
1.6 litri diesel de 116 CP care promite un consum mediu de
combustibil de 4.3 litri pentru 100 km parcurşi.