La Salonul Auto Delhi 2010,
concernul Tata a expus nu mai puţin de 37 de maşini, o desfăşurare
impresionantă de forţe. Azi remarcăm apariţia unui nou
model, Tata Aria, o maşină foarte interesantă din multe puncte de
vedere, care a fost prezentată sub formă de concept acum 5
ani, la Salonul Auto Geneva 2005.
Având alura unui crossover-monovolum, noul Tata Aria
este capabil să transporte până la 7 pasageri, în condiţii
chiar bune de confort şi spaţiu (oricum, foarte departe de ceea ce
oferă liliputanul Tata Magic Iris). Liniile maşinii sunt plăcute
şi simple, doar partea frontală făcând discordanţă, prin afişarea
unei grile (prea) impozante.
Motorizarea este asigurată de un common-rail de 2,2
litri, cu 140 CP şi 320 Nm, iar sistemul de tracţiune
integrală, oferit opţional, este de tipul „torque on demand” –
cuplul este distribuit la roţi în funcţie de informaţiile primite
de la senzori, privind pierderea aderenţei roţilor.
Cei de la Tata se laudă cu faptul că pasagerii nu trebuie să
facă eforturi pentru a intra în maşină, cum se întâmplă în cazul
SUV-urilor, care au pragurile mai sus. Iar interiorul nu
face rabat de la cele mai importante dotări specifice unei maşini
moderne: aer condiţionat automat bi-zonal, sistem
infotainment cu GPS şi 3D Surround System, volan multifuncţional
sau cruise control.
Materialele interiorului sunt
lăudate pentru impresia de calitate ridicată, contribuind la o
ambianţă premium. Cele trei rânduri de scaune din Tata Aria
promit un spaţiu suficient de bun pentru cei 7 pasageri,
iar rabatarea ultimelor două rânduri de scaune duce la eliberarea
unui spaţiu mare pentru bagaje.
În ce priveşte nivelul securităţii, Tata Aria oferă şase
airbaguri şi sisteme ABS şi ESP, iar caroseria este
ranforsată şi ridigizată, utilizând elemente realizate prin
hidroformare pentru structură, ceea ce conferă maşinii rezistenţă
şi o masă mai redusă.
În India, Tata Aria se preconizează că va ajunge pe
şosele începând din vara acestui an, cu un preţ de pornire de,
atenţie, 10.500 euro (700.000 rupii indiene). O chestie
care le va da de gândit francezilor de la Renault, dacă vor să
comercializeze Dacia Duster în Asia.