RUF CTR 3

Autor: Dan Vache 13 sept. 2007 Prezentări

Farurile amintesc de Boxster sau Cayman, în timp ce spatele pare provenit de pe Carrera GT. Însă vedeţi pe undeva sigla Porsche? Nu, pentru că RUF CTR 3 nu este un Porsche modificat, ci un bolid complet redesenat. Sau, mai corect, reproiectat.

Este adevărat, se vede cu ochiul liber (mai ales la interior) că baza de inspiraţie a fost Boxster (sau Cayman), însă şasiul din oţel şi aluminiu sau panourile caroseriei din fibră de kevlar şi carbon sunt exclusiv creaţia celor de la RUF. Faţă de "baby-Porsche", lungimea lui RUF CTR 3 a crescut cu 10 cm, ajungând la 4,45 m, în timp ce ampatamenul este mai mare cu nu mai puţin de 20 cm. Şi asta deoarece motorul boxer supraalimentat dezvoltă nu mai puţin de 700 CP la 7.000 rpm, dintr-o cilindree de 3,7 litri. Adică RUF CTR 3 transmite roţilor spate nu mai puţin de 186 CP/litru! Cuplul imens, de 890 Nm, este strunit prin intermediul unei cutii de viteze secvenţiale cu şase trepte, ajutată de un diferenţial blocabil, cu alunecare limitată.

Nici nu e de mirare că, încălţat cu jante de 20", RUF CTR 3 atinge 100 km/h în numai 3,2 secunde, în timp ce viteza maximă are o valoare demenţială: 375 km/h. Pentru cei care mai vor să se şi oprească, sistemul de frânare dispune, cum altfel, de discuri de frână ceramice, cu diametrul de 380 mm (adică diametrul unor banale jante de 15"…). Într-adevăr, trebuie să fii dement să te joci cu cele 1.400 kg ale bolidului, care astfel intră fără menajamente pe teritoriul renumitelor Ferrari Enzo, Mercedes SLR McLaren sau Porsche Carrera GT. Cu excepţia preţului: "doar" jumătate de milion de dolari (pentru europeni – sub 400.000 euro), ceea ce va face din RUF CTR 3 un exponat vânat de colecţionari.


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide