Modelul Megane R26 lansat la finalul anului 2006 s-a bucurat de un succes incredibil, contribuind semnificativ la cele peste 20.000 de modele Megane RS vândute în peste 30 de ţări din 2004 până astăzi. Noul R26.R, despre care v-am informat constant în ultimele luni, vine ca o implinere a trei direcţii urmărite de inginerii francezi: creşterea prestigiului mărcii, oferirea unui automobil de colecţie pentru pasionaţi şi realizarea unei maşini speciale pentru cei care işi petrec multe zile cu aceasta pe circuite.
De aceea principalele modificări constau în adaptarea modelului pentru un comportament rutier cât mai adecvat "forjei animalice" pe circuit. Pornindu-se de la actualul Renault Megane R26, inginerii francezi au păstrat motorul de 2.0 litri şi 230 CP cu 90% din cuplu disponibil pe o gamă de turaţii de peste 5000 rpm, dar i-au ataşat o cutie de viteze cu rapoarte mai scurte, specifice unui condus mai sportiv. Suspensia a fost şi ea modificată, iar sistemul de frânare vine cu discuri ventilate găurite.
Pentru doritori sunt oferite şi un set de pneuri semi-slick marca TOYO PROXES R888 (225/40 R18), în locul celor standard Michelin Pilot Sport 2 (235/40 R18). De departe cele mai puternice modificări au avut loc la capitolul reducerea greutăţii. S-a renunţat la bancheta spate, la airbaguri, cu excepţia celui de la şofer, proiectoarele de ceaţă, instalaţia de spălare a farurilor, stergătorul spate şi majoritatea materialului fono-absorbant. În schimb s-a montat o capotă din fibră de carbon ce salvează 7,5 kilograme, scaune sport cu centuri de siguranţă cu prindere în 6 puncte în standard şi opţional poate fi comandat un sistem de evacure din titan.
Per total, s-a reuşit o reducere a masei totale cu 123 de kilograme, până la 1230 de kilograme, ce îi permite performanţe de invidiat. Renault Megane R26.R accelerează de la 0 la 100 de km/h în 6 secunde şi recent a fost testată pe circuitul de la Nurburgring, unde a reuşit un nou record pentru o maşină cu tracţiune: 8 minute şi 17 secunde. De altfel o asemenea performanţă este amintită pe fiecare exemplar prin lipirea unui sticker cu forma circuitului german pe geamurile latarale, acum din plastic, contribuind şi ele la reducerea generală a greutăţii. De altfel turul de circuit îl puteţi urmări şi în clipul video ataşat acestui articol.
Din păcate, vestea proastă este că doar 450 de modele vor fi construite, dintre care majoritatea este destinată pieţelor din Marea Britanie şi Franţă. Comercializarea va începe în luna octombrie a acestui an, modelele urmând a fi asamblate la uzina Renault din Dieppe, Franţa.