Renault Fluence Z.E. a apărut ca şi studiu la Salonul de la
Frankfurt, acum câteva luni, dar francezii se pare că fac paşi mari
în procesul de electrificare şi cu ocazia summit-ului pe
probleme de mediu de la Copenhaga vine cu versiunea cu un pas mai
aproape de serie. faţă de futuristul concept prezentat în
Germania, această versiune renunţă la poleiala specifică
prototipurilor şi arată aproape identic cu sora sa cu motor termic.
Dar este un pic mai lung, pentru a compensa dezavantajul reducerii
portbagajului prin plasarea în acel spaţiu a bateriilor.
Unităţile de stocare montate vertical, alimentează un
motor de 70 kw (95 CP) şi asigură o autonomie de 160 km.
Prezenţa la summitul de la Copenhaga este explicată şi de faptul că
Danemarca este printre primele ţări din Europa, care va implementa
un sistem cenralizat de încărcare rapidă a maşinilor electrice, iar
Fluence Z.E. va fi unul dintre modelele compatibile. Astfel berlina
franţuzească vine cu sistemul numit Quickdrop, care permite
încărcarea acumulatorilor în 3 minute.
Acest concept se prezintă foarte plauzibil şi prin prisma
faptului că nu ia ochii prin echipamentele futuriste la interior,
având aceleaşi caracteristici ale habitabilităţţi, ca şi modelul cu
care ne-am obişnuit deja. Dar pentru versiunea de serie trebuie să
mai aşteptăm puţin, fiind programată spre lansare în 2011.
Fluence Z.E. se va fabrica la uzina din Turcia, urmând să
fie vândută iniţial în Israel şi Danemarca.