Peugeot 508 – detalii şi imagini oficiale

Autor: Andrei Cosmin Iordache 13 sept. 2010 Prezentări

Peugeot 508 este modelul care ar trebui să ţină locul atât lui
407 dar şi lui 607 dar şi să relanseze gama 5 recunoscută de-a
lungul istoriei pentru confort. Legat de primul aspect, 508 îşi
face foarte bine treaba şi păstrează liniile sportive şi
tinereşti ale berlinei cu prima cifra 4, dar ca gabarit şi eleganţă
se apropie mai mult de 607.
Nu mai are însă din
nonconformismul, pe alocuri neînţeles a lui 407 , şi se apropie
foarte mult de dimensiunile fostului vârf de gamă.

Ca design
francezii îşi respectă promisiunile făcute cu conceptul iniţial,
liniile fiind păstrate foarte fidel, şi din reţeta estetică
renunţându-se doar la artificiile pretenţioase şi costisitoare.
Privit din lateral noul 508 seamănă însă foarte mult cu noul Kia
Magentis şi
îşi pierde
oarecum proprietatea
„de a se difernţia de
orice
altceva din peisajul
auto
” pe care 407 o avea.
Acest lucru poate fi bun sau rău depinde de sentimentele pe
care le nutreaţi anterior despre Peugeot 407. Iar versiunea SW
arată destul de evident că Peugeot face parte din acelaşi grup cu
Citroen.

Peugeot 508 spate

508 a evoluat
considerabil în dimensiuni, cu ai săi 4,79 metri de la bara
din faţă la cea din spate fiind mai lung cu 10 cm decât
407
, interpunându-se exact la mijlocul distanţei
dimensionale dintre 407 şi 607. De asemenea, 507 este cu 1 cm şi un
pic mai lung decât impozantul Citroen C5, dar nu poate aspira la
statutul de cel mai generos model al clasei, Opel Insignia
aflându-se la un adăpost confortabil de 4 cm ca lungime. Mai ştim
că versiunea SW este mai lungă cu 2 centimetri având cam aceleaşi
măsuri cu C5 Tourer, dar alte date importante, cum ar fi
ampatament, lăţime, înălţime, nu au fost făcute publice în
comunicatul oficial.

Cu toate că nu
cunoaştem valorile mai sus menţionate, este clar că interiorul este
un loc mult mai spaţios şi confortabil pentru pasageri, cel puţin
pe locurile din faţă. Acolo observăm că scaunele sunt generoase,
planşa de bord este impozantă, dar la fel ca majoritatea modelelor
din această clasă abundă în butoane şi comutatoare. Aruncând o
singură privire putem identifica îndeajuns de multe butoane
pentru a compune o tastatură şi unele îndeajuns de mici pentru a
avea nevoie de degete de pianist.
Ca notă generală, parcă
interiorul pare un pic prea „german” pentru o maşină franţuzească
şi mai putem constata o combinare uşor nefericită a ceasurilor de
analogice cu afişajul digital, mai ales indicatoarele de
combustibil şi temperatură arătând cam discrepant.

Peugeot 508 interior

Mai avem până la
momentul în care vom afla lista completă a motorizărilor cu
specificaţiile de rigoare, dar Peugeot ne dezvăluie acum cele mai
importante noutăţi. În primul rând este vorba de sistemul eHDI
introdus recent şi la Citroen şi care este practic un sistem Start
Stop de ultimă generaţie (pentru cei care nu au citit ultimele
ştiri despre Citroen). Marea inovaţie este însă
reprezentată de tehnologia Hybrid4, care dezvoltă 200 CP către
toate cele patru roţile şi combină energia electrică cu cea termică
pentru a atinge emisii medii de doar 99 g/km.

Acest model va
fi fabricat întâi la RennesLaJanais în Franţa, urmând ca din 2011
să fie asamblat şi în uzina Wuhan din China. Lansare oficială se va
consemna la Salonul de casă, cel de
la Paris,
prilej cu care vom afla mai multe
despre


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide