Duelurile pe care Peugeot le-a purtat cu Audi la Le Mans au dat
roade şi francezii au devenit experţi în motoare Diesel. Au avut o
tentativă de a intra şi cu un hibrid Diesel în 2009, care nu era
însă punctat nefiind inclus în nici o categorie, dar tehnologia
arătată pe acel prototip, plus perfecţionarea motoarelor HDI au dus
la ce avem acum în faţa
ochilor, Peugeot 3008 HYbrid, primul hibrid Diesel de
serie.
Francezii
„ne-au
ameninţat„ cu această formă de propulsie pe mai multe concepte, dar
automobilul care o pune în practică este crossover-ul 3008, cel mai
bine model vândut din segment în Franţa. Acest automobil vine cu
un motor de 2.0 litri HDI care dezvoltă 163 CP, responsabil
cu angrenarea roţilor faţă, dar există şi un motor electric de 37
CP care le pune în mişcare pe cele din spate. În total
agregatul oferă 200 CP şi un cuplu de 500 Nm, dintre care 300 Nm pe
puntea faţă proveniţi din energia termică şi 200 Nm pe spate, proveniţi din curentul
electric.
Consumul mediu
vehiculat de constructor este de 3,81 litri de motorină la 100 km
parcurşi, în acelaşi timp emisiile sunt de clasă mică, de 99 g/km.
Pentru a avea o imagine de ansamblu, aflaţi că motorizarea cea mai
economică a lui 3008, cea 1.6 HDI de 110 CP, are un consum mediu de
5,1 litri şi emisii de 137 g/km, deci versiunea hibrid este de
apreciat pentru aceste valori.
Există patru
moduri de exploatare a sistemului, Auto (regimul optim este
selectat implicit), ZEV (modul doar electric), 4WD ( toate roţile
sunt angrenate în acelaşi timp) şi Sport în care energia termică şi
cea electrică lucrează împreună pentru cele mai bune prestaţii
dinamice. Aici intervine şi cutia automată cu 6 rapoarte, care
trece de la o treaptă la alta într-un regim mai alert în ultimul
mod de operare.
Estetic acest
model se va diferenţia de un 3008 „nehibrid„ prin poziţiile cu LED-uri şi un eleron în partea din
spate. Plus în interior îşi face loc un ecran LCD care, la
fel ca la majoritatea
modelelor hibride arată într-un mod animat funcţionarea sistemului
hibrid. În contrast însă cu cele mai populare vehicule care combină
electricitatea cu arderea de combustibil, Peugeot a optat pentru a
folosi baterii cu nichel, mai ieftine decât cele pe
litiu.
Cu toate acestea
ne aşteptăm la un preţ destul de mare, fiind totuşi o soluţie
inovatoare , dar acesta nu a fost încă anunţat. Nu va fi însă
singurul hibrid Peugeot şi se aşteaptă ca acest modul să fie
implementat şi pe 508 sau RCZ. Primele exemplare 3008
HYbrid vor apărea pe şosea în primăvara lui 2011, acestea
urmând să fie produse la uzinele Sochaux şi Mulhouse din Franţa.