Volkswagen Polo
Sedan, sau Vento cum se va numi pe anumite pieţe, dar se pare că nu
pe cele europene, este prezentat oficial de către Volkswagen
Rusia.
VEZI POZELE CU NOUL VOLKSWAGEN POLO
SEDAN
Designul maşinii
corespunde în mare parte cu cel al hatchbackului, şi dacă acoperiţi cu o palmă
partea din spate a maşinii, foarte puţine detalii trădează faptul
că acest model nu este cel în două volume. Cei foarte atenţi la
detalii vor observa însă faptul că grila are două lamele
cromate, iar spoilerul are un desen uşor diferit, cu proiectoare
rotunde şi o priză de aer tot cu lamele, în locul celei de tip
fagure.
Spatele
nu este vreun exerciţiu sofisticat, ci pare o interpretare ceva mai
modernă a posteriorului lui Bora în care s-au integrat stopuri cu motivele lui Polo.
Dar, per total, acest model este caracterizat stilistic de ceea ce
mulţi clienţi VW apreciază şi doresc, echilibrul.
Pentru că, pus lângă alte automobile
echivalente precum Renault Symbol, Fiat Linea sau Dacia Logan,
acest model este o apariţie mult mai matură şi chiar mai
elegantă.
Ca şi dimensiuni
acest model este însă mult mai evoluat decât automobilul din care
este derivat. Conform ruşilor de la zr.ru, cei care au
publicat detaliile în premieră, Sedan-ul va avea un
apatament de 2,55, metri în creştere cu 8 cm faţă de Polo.
Surpriză sau nu, lungimea totală a lui Polo Sedan este de 4,38
metri, adică este mai lung decât un Logan cu aproape 9 centimetri.
Deci este un sedan care s ciocăne la poarta clasei compacte,
depăşind sedanurile tipice de segment B.
Caracterul
pragmatic este însă destul de evident la interior, acolo unde
plasticele nu mai par aşa minuţios finisate şi materialele
textile nu arată foarte calitativ. Este doar o primă
impresie formată din imaginile prezentate – care surprind sigur o
versiune superioară de echipare – deci, până nu le putem testa cu
simţul tactil, este prematur să dăm verdicte. Dar, desigur, acest model trebuie să facă acest
compromis, veţi vedea mai jos de ce.
Un
detaliu foarte util de ştiut pentru cei care preferă berlină este
volumul portbagajului şi nici aici nu stă rău Polo Sedan, având o
capacitate de 460 litri. Deşi nu se apropie de cel al unui Logan (iarăşi facem această
comparaţie pentru că se vor concura într-o anume măsură în Rusia şi
Europa de Est), este arhisuficient.
Un alt
corespondent cu automobilul nostru naţional este motorizarea.
Polo Sedan se pare că va fi lansat în Rusia cu un singur
motor 1.6 de 105 CP, adică exact ca şi vârful de gamă al
berlinei româneşti – care, în Rusia, este vândută ca Renault
Logan. Motorul lui Polo Sedan
este însă ceva mai bogat în cuplu, oferind 153 Nm la 3.800 rpm.
Două transmisii vor fi disponibile, una manuală cu 5 viteze şi una
automată cu 6 rapoarte.
Deşi este o
informaţie foarte puţin semnificativă pentru cei care îşi cumpără
un astfel de model pe hârtie, satisfacem toate curiozităţile şi
spunem că Polo Sedan atinge 100 km/h în 10,5 secunde şi o
viteză maximă de 190 km/h. Deci Loganul stă mai bine la
demaraj, raportându-ne la datele de uzină, dar are o viteză maximă
mai mică. În schimb, la consumul mediu declarat,
Polo Sedan se laudă cu 6,5
litri la 100 km parcurşi în timp ce Loganul are o medie de 7
litri.
Cel mai
important este însă preţul şi nici aici VW Polo Sedan nu iese în
dezavantaj. Nu ştim încă ce dotări include nivelul de bază
Trendline, dar vine cu un preţ de pornire de 399.000 ruble
în jur de 10.486 euro, în timp ce un Logan 1.6 16V echiparea
Expression costă 387.000 ruble, adică 10.164 euro. Preţul
este extrem de apropiat în versiunile de intrare, dar echilibrul se
rupe pe măsură ce dotările se înmulţesc:
Acest model va fi produs exclusiv pentru Europa de Est
la uzina Volkswagen din Kaluga şi nemţii vor să percuteze
cu el programele de reînnoire a parcurilor auto desfăşurate atât în
Rusia, cât şi în ţările din jur. Deci vor lovi exact acolo unde
Dacia-Renault, cu al său Logan, avea succes.