Noul Volkswagen Jetta – informaţii oficiale

Autor: Andrei Cosmin Iordache 15 iun. 2010 Prezentări

Volkswagen Jetta este cel mai bine vândut model european în
Statele Unite ale Americii este un lucru foarte important pe care
trebuie să îl ştiţi pentru a înţelege această nouă generaţie. Din
acest motiv noul Jetta a fost prezentat la New York, iar conceptul
care a stat la baza acestui model, la fel, nu a fost etalat în
Europa, ci la Detroit, lucru mai rar întâlnit pentru constructorii
europeni. Mai mult decât atât, oficialii companiei din Wolfsburg
spun că acest model nu mai împarte componente comune cu preferatul
europenilor, Volkswagen Golf.

Noul Volkswagen Jetta - spate

Mulţi spun că acest
model a migrat în zona Audi, ca şi abordare şi design. Chiar şi ca
măsuri noul VW Jetta se intercalează aproape perfect între fosta şi
actuala generaţie Audi A4. Jetta a crescut astfel cu
aproape 9 cm în lungime totalizând 4,64 metri lungime
,
ceea ce îl face cu 6 centimetri mai lung decât B7 şi cu 6 cm mai
scurt decât actualul B8. Lăţimea noului model este de 1,78 metri şi
înălţimea de 1,45 metri, care sunt aproximativ egale cu ale vechii
generaţii, cu menţiunea că noul Jetta este mai scund cu aproximativ
1cm.

Vorbeam de
americanizarea lui Jetta şi chiar modelul din imagini are trăsături
particulare pentru această piaţă, semnalizatoarele portocalii fiind
un semn distinctiv care, cu siguranţă, nu se va regăsi şi pe
versiunea europeană. Stilul este sobru, aşa cum ne-a obişnuit
Volkswagen, poate chiar prea sobru, mai ales în partea frontală şi
uşor anost în cea posterioară. Cu siguranţă însă americanii îl vor
aprecia după valul de laude pe care conceptul NCC le-a strâns la
Salonul de la Detroit şi, în acelaşi timp, se încadrează perfect în
noile tendinţe Volkswagen.


Volkswagen Jetta - interior

Interiorul este un
loc pentru cei care ţin la eticheta de om matur şi, iarăşi,
paralela cu Audi devine foarte pertinentă, combinându-se
parcă planşele de bord de la Golf cu cea de la A4 şi rezultând una
care în ierarhia prestanţei se plasează mai aproape de cea a
modelului premium
. Volanul este însă tradiţional
Volkswagen cu ornamentul de aluminiu inserat în spiţa verticală.
Spaţiul interior îmbunătăţit este şi el o trăsătură care
accentuează noua poziţionare a lui Jetta, ampatamentul crescând cu
7 cm faţă de cel al predecesorului.

Gama de motorizări
este cea tradiţională a familiei Golf, propulsorul de bază fiind
micul, dar voinicul, 1.2 TSI de 105 CP, iar opţiunile pe
benzină se continuă cu 1.4 TSI de 122 CP sau 160 CP şi 2.0 TSI 200
CP. Fanii TDI au mai puţine opţiuni fiind vorba doar de 1.6 TDI de
105 CP sau 2.0 TDI de 140 CP
. Americanii vor primi doar
motoarele de 2.0 litri plus unul 2.5 litri R5. DSG-ul va fi
disponibil pentru toate motorizările ca opţional, cu excepţia celui
de 1.2 TSI care, pentru a ne exprima în dialectul americanilor,
solicită abilităţi de-a
„drive a stick” ale şoferului.

Volkswagen Jetta - fata

Lansarea versiunii
europene se va face, evident, la Salonul de la Paris, prilej cu
care vom afla şi preţurile şi dacă scindarea de Golf (adică
reducerea pieselor comune) şi uşoara emancipare înseamnă bani mai
mulţi scoşi din buzunar de către viitorii proprietari.



Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide