VEZI POZE CU NOUL OPEL
ASTRA LA FRANKFURT 2009
L-am văzut în pozele oficiale
din destule unghiuri, însă tot primul contact real cu maşina este
cel relevant. Iar
noul Opel Astra putem afirma, fără
reţineri, că arată foarte reuşit.
Caroseria noului Astra reprezintă un mare pas înainte faţă de
generaţia pe care o înlocuieşte – de fapt, fiecare generaţie nouă
Astra a fost o evoluţie serioasă faţă de precedenta. Maşina
este mai lungă cu 170 mm, însă pare mult mai mare în
realitate, la această impresie contribuind şi suprafaţa vitrată
laterală mai mare, apărând în plus două geamuri laterale, unul mic
la montantul faţă, celălalt mai generos, în spatele ultimei
portiere.
Într-un fel, putem spune că noul Astra adoptă un stil
hatchback de două volume şi un pic, la fel ca
Mazda3, doar că maşina germană plusează cu un amestec de
agresivitate şi sobrietate, ultima caracteristică împrumutată de la
Opel Insignia.
Interiorul te duce imediat cu
gândul la modelul mai mare
Opel Insignia, atât prin aspect, cât şi prin
feelingul crescut de calitate. Comparativ, habitaclul precedentei
generaţii Astra pare fad, cu liniile sale drepte şi designul
simplist. La fel ca la Insignia, începând cu volanul şi ceasurile
de bord şi terminând cu feţele uşilor şi inserţiile din plastic cu
look de aluminiu, interiorul noului Astra are un aspect
modern şi sofisticat, ducându-te cu gândul la o maşină
dintr-un segment superior.
Totuşi, cei mai exigenţi pot considera unele plastice
cam ieftine sau butoanele de pe consola centrală prea
aglomerate – până la urmă, sunt doar dovezi că Opel este un
producător generalist, asemenea observaţii fiind valabile
şi pentru concurenţii săi cei mai importanţi, Golf sau Megane.
Însă nici o grijă în ce priveşte spaţiul interior, atât în faţă,
cât şi în spate, unde locul pentru picioare este foarte
bun, ampatamentul fiind de 2.685 mm, mai mare cu 71 mm
faţă de precedenta generaţie.
Deşi forma exteriorului îţi dă impresia că
persoanele mai înalte nu au suficient loc pentru cap, realitatea
este că pe banchetă acestea stau foarte bine. Lăţimea în spate este
normală, fiind foarte bună pentru două persoane, în timp ce trei
persoane vor sta nu foarte confortabil, la fel ca în orice altă
compactă.
Capacitatea portbagajului noului Astra variază de la 370 litri
la 1.235 litri, atunci când se rabate bancheta. Faţă de
precedentul Astra, nu se remarcă nici o evoluţie în această
privinţă, de unde deducem că noul Astra nu se doreşte
recordman în domeniul spiritului practic – cei care vor avea nevoie
stringentă de spaţiu mai mare pentru bagaje vor beneficia de
versiunea break, care va apărea în curând. Totuşi, forma
portbagajului este corectă, fiind de criticat oarecum doar
marginea de încărcare, cam prea sus.
Rezumând,
noul Opel Astra reprezintă o evoluţie majoră la nivelul
aspectului, fiind dedicat celor care au depăşit nevoia
unui simplu mijloc de transport şi doresc o maşină mai stilată şi
mai sofisticată – de fapt, acelaşi principiu regăsit şi în cazul
lui Opel Insignia. Rămâne să mai vedem evoluţiile la nivel tehnic,
precum şi preţurile şi dotările oferite pe maşină. Dar asta cu
ocazia lansării oficiale pentru presă, unde ProMotor va participa
în premieră.
VEZI AICI
TOATE PREMIERELE OPEL LA FRANKFURT
2009
VREI SĂ FII
VEDETĂ CU OPEL? INTRĂ ACUM ÎN CONCURSUL
NOSTRU!
VEZI POZE CU NOUL OPEL
ASTRA LA FRANKFURT 2009
Noul
Opel Astra apare într-o conjunctură tensionată, după ce
Magna a preluat Opel, tranzacţie care a generat multe tensiuni
şi a necesitat multe luni până la anunţarea unei decizii
finale.
Totuşi, mult mai important decât acest aspect este faptul că
noua generaţie Opel Astra intră în vâltoarea celui mai
disputat segment auto din Europa, şi anume clasa compactă.
O clasă dominată de multe alte noutăţi. Să vedem care sunt
competitorii noului Opel Astra în Europa.
- Alfa Romeo 147 – este pe final de carieră, iar
noul Opel Astra rivalizează clar cu italianca la capitolul aspect
exterior
- Audi A3 – a trecut printr-un recent facelift,
dar se simte nevoia unei împrospătări de substanţă; face parte din
categoria premium, însă noul Astra are deja pretenţii serioase în
acest sens
- BMW Seria 1 – sportivul bavarez rămâne
etalonul în ce priveşte sportivitatea, prin motorizările
performante şi transmiterea puterii pe puntea spate; Astra nu poate
emite pretenţii mai mari în acest domeniu, dar nici nu îşi propune
să „fure” din clienţii lui Seria 1
- Citroen C4 – compacta franceză a trecut deja
printr-un facelift şi mai are cel mult doi ani de stat pe piaţă; ca
design şi interior se situează sub noul Astra, principalele
argumente rămânând preţurile şi motorizările HDi
- Fiat Bravo – acest model este, de fapt, foarte
îndeaproape înrudit cu noul Astra, din vremea când Fiat şi General
Motors erau parteneri; va fi unul din principalii competitori ai
noului Astra
- Ford Focus – este deja un model pe final de
carieră, însă rămâne în topul compactelor cu cea mai bună ţinută de
drum; până la apariţia celei de-a treia generaţii Focus, noul Astra
nu îşi face probleme în privinţa rivalului de la Ford
- Honda Civic – compacta japoneză extravagantă
mizează pe clienţii mai pretenţioşi şi, în general, tineri; noul
Astra va fi o propunere mai avantajoasă ca bani, cel mai
probabil
- Hyundai i30 – este o compactă corectă,
destinată clienţilor mai pragmatici; faţă de Astra va avea ca
avantaj raportul preţ/echipare, însă este sub nivelul maşinii Opel
la celelalte capitole
- KIA Cee’d – vine cu
un facelift chiar în acelaşi timp cu lansarea noului Opel Astra
la Frankfurt 2009; i se aplică aceleaşi lucruri ca omologului
Hyundai i30, atâta doar că şi-a câştigat o reputaţie mai mare decât
fratele coreean; va fi un competitor redutabil pentru Astra în faţa
clienţilor care pun accentul pe buget
- Lancia Delta – modelul italian este unul
destul de exclusivist, fiind bazat tehnic pe Fiat Bravo (deci putem
spune că are o legătură destul de apropiată tehnic cu noul Astra);
cel probabil nu va ajunge să intre pe lista clienţilor de
Astra
- Mazda3 – noua generaţie a compactei japoneze
se bazează tehnic pe Ford Focus, deci mizează pe un caracter
dinamic pronunţat; faţă de Focus, Mazda3 este mult evoluată ca
aspect, fiind un rival serios pentru Astra din acest punct de
vedere, minusul japonezei ţinând de reputaţia mult mai redusă, dar
în continuă creştere
- Mitsubishi Lancer – versiunea Sportback a
japonezei nu este la fel de reuşită ca versiunea sedan, astfel că
noul Astra îşi face prea puţine griji din direcţia lui Lancer
- Nissan Tiida – faţă de Astra, Tiida păleşte în
ce priveşte aspectul, atât exterior, cât şi interior; rămâne o
alegere pentru cei pragmatici, dar e clar că nu îi va pune beţe în
roate noului model Opel
- Peugeot 308 – francezii mizează, ca de obicei,
pe stil, iar 308 are cu ce se lăuda în faţa lui Astra; la interior,
însă, este depăşit de noul model german; va fi o luptă interesantă
între aceste două modele
- Renault Megane – a treia generaţie a
compactei franceze Megane este, la fel ca noul Astra, o maşină
evoluată, împrumutând multe caracteristici de la modelul de clasă
superioară, Renault Laguna; va fi unul dintre cei mai importanţi
adversari ai lui Opel Astra, mizând şi pe un raport preţ/dotări
excelent
- Seat Leon – stilistic, rămâne printre cele mai
apreciate din clasa compactă, iar recentul facelift i-a adus puncte
în plus în ce priveşte interiorul; tehnica de origine VW îi conferă
încredere din partea clienţilor; în general, va fi un concurent
serios pentru noul Opel Astra mai ales în ce priveşte publicul
tânăr şi cel feminin
- Subaru Impreza – schimbarea politicii în ce
priveşte compacta japoneză atârnă greu în privinţa succesului lui
Impreza în Europa; va concura pe o nişă foarte restrânsă cu Opel
Astra, nefiind un concurent important
- Toyota Auris – japonezii au renunţat la
denumirea Corolla pentru hatchback, doar sedanul rămânând cu
această titulatură, una dintre cele mai cunoscute şi apreciate în
lumea auto; modelul japonez vine cu un stil mai reţinut şi se
bazează pe renumele Toyota; va fi un concurent interesant pentru
noul Astra, dar nu printre cei mai importanţi
- Volkswagen Golf –
Golf 6 are ca principal atu notorietatea; este, de asemenea, o
maşină foarte bine făcută, calitatea fiind printre caracteristicile
principale; practic, obiectivul celor de la Opel este detronarea
lui Golf din titulatura de „rege al clasei compacte”; stilul
tineresc şi modern al lui Astra, precum şi o politică de preţuri
mai mici, l-ar putea impune în scurt timp în faţa lui Golf, dar
acest lucru rămâne unul dificil
După cum se vede,
noul Opel Astra intră direct în
bătălia de la vârf din clasa compactă, principalii
concurenţi pe plan european urmând a fi VW Golf 6, Renault
Megane 3 şi
KIA c’eed facelift. Pe unele pieţe, un concurent neaşteptat ar
putea fi şi
actualul Opel Astra – vorbim de modelele pe stoc, care, cel mai
probabil, vor beneficia de discounturi atractive o dată cu sosirea
noului Astra pe piaţă.
Dar să vă spunem şi primele impresii de la faţa
locului despre
cum arată noul Opel Astra.
VEZI AICI
TOATE PREMIERELE OPEL LA FRANKFURT
2009
VREI SĂ FII
VEDETĂ CU OPEL? INTRĂ ACUM ÎN
CONCURSUL NOSTRU!