Nissan Micra a apărut în gama producătorului japonez în
1983, fiind, la acea vreme, o propunere normală pentru o
maşină de clasă mică, având un succes moderat. Revenirea în atenţia
publicului a avut loc de-abia în 2002.
Cea de-a
doua generaţie Nissan Micra a venit cu un suflu
proaspăt, încercând să sensibilizeze în primul rând
clientela feminină. Am putea spune că japonezii au făcut un pas
foarte îndrăzneţ, încercând să tatoneze chiar domeniul life-style,
prin noua versiune coupe-cabrio Micra C+C.
Acum, după vânzări de 5,6 milioane de unităţi pe tot
mapamondul, a venit rândul celei de-a
treia generaţii Nissan Micra, pe care o vom
vedea expusă în premieră mondială la Salonul Auto Paris
2010.
Primul lucru care iese în evidenţă la noul Nissan Micra
este că… nu se prea evidenţiază prin nimic faţă de
celelalte maşini din clasa mică. De fapt, putem afirma că noul
Micra a renunţat la doza de originalitate simpatică şi a devenit o
maşină de oraş mai pragmatică. Şi care nu mai are acea tentă
evidentă de „maşină de femei”.
Partea frontală nu pare să afişeze o imagine de marcă puternică,
dar sugerează soliditate şi fiabilitate. În plus,
capota şi spoilerul au fost concepute pentru a primi cele mai bune
calificative la testele de impact cu pietonii. În spate, designerii
şi-au permis să se „joace” puţin, stopurile amintind de precedenta
generaţie şi fiind integrate în nişte „umeri” mai bine
evidenţaţi.
În rest, Nissan Micra arată destul de simplu,
fiind în ton cu noua tendinţă observată de departamentul de
cercetare Nissan: necesitatea clienţilor de a avea o maşină bună,
pe care se pot baza şi care le inspiră încredere.
Dimensional, noul Micra este cu numai 6 cm mai lung
decât precedenta generaţie, având o lungime totală de 3,78
metri. Ampatamentul a fost şi el mărit cu 2,7 cm, ajungând acum la
2,45 metri, suficient pentru a oferi o habitabilitate mai bună
celor din spate.
Bancheta este culisabilă, astfel încât poate
privilegia ori spaţiul pentru genunchi (caz în care portbagajul are
doar 265 litri), ori cel pentru bagaje. Prin rabatarea fracţionată
a spătarului banchetei se obţine un spaţiu maxim de 1.132 litri
pentru bagaje.
Habitaclul lui Micra beneficiază de materiale mai bune
calitativ, care ni se promite că sunt mult mai rezistente
la uzură. Designul interior, deşi schimbat complet faţă de
precedenta generaţie, rămâne în acelaşi ton cu exteriorul:
simplist, dar destul de intuitiv şi ergonomic, la prima vedere.
Versiunile de top beneficiază de un ecran tactil pentru
sistemul de navigaţie, plasat pe consola centrală, iar sub
acesta modulul pentru climatizarea automată are un aspect tineresc,
dar şi butoane ergonomic plasate. Spaţiile de depozitare sunt bine
gândite (torpedoul, de exemplu, are două compartimente), iar
comenzile de pe volan sunt judicios amplasate şi lizibile.
Să vedem pe următoarea pagină ce oferă noul Nissan Micra din
punct de vedere tehnic.