Noul Mercedes A-Class E-Cell – datele oficiale

Autor: Oraan Mărculescu 16 sept. 2010 Prezentări

La sfârşitul verii, concernul Daimler AG anunţa că, la Salonul Auto
Paris 2010
, vom avea prilejul să vedem, în premieră mondială,
modelul electric Mercedes A-Class
E-Cell
, o maşină „zero emisii”.

Nu vorbim de un concept, ci de un model de serie, însă, din
păcate, nu unul de serie mare. Vor fi produse doar 500 de
exemplare, destinate unui program special de leasing

dedicat unor clienţi atent selecţionaţi, din Germania, Franţa şi
Olanda. Maşinile vor fi observate cu atenţie, fiind, practic,
obiectul unui mare test în condiţii reale pentru determinarea
fiabilităţii.

Mercedes A-Class E-Cell are un motor electric de 95 CP si 290 Nm

Modelul Mercedes A-Class E-Cell mai este obiectul unui studiu
practic: modificările aduse liniei de montaj, această
versiune electrică fiind asamblată pe aceeaşi bandă cu modelele
având motoare convenţionale
. Datele obţinute vor fi
folosite pentru punerea la punct a viitoarelor linii de montaj,
Daimler intenţionând să investească 600 de milioane de euro în
viitoarea fabrică de la Rastatt, care, din 2012, va fi dedicată
doar maşinilor electrice.

Mercedes A-Class E-Cell este echipat cu un motor
electric suficient de puternic, acesta afişând 95 CP şi 290
Nm
. Puterea este la nivelul motorului pe benzină de 1,6
litri, însă cuplul motor este cu 150 Nm mai bun, fiind, practic, la
nivelul versiunii A 200 CDI, care are 140 CP şi 300 Nm.

Bateriile litiu-ion asigura o autonomie de maximum 200 km si se incarca in 8 ore

Motorul electric este alimentat de la două pachete de
baterii litiu-ion, plasate sub podeaua maşinii
. Pe de o
parte, acestea asigură un centru de greutate mai coborât,
îmbunătăţind stabilitatea maşinii. Pe de altă parte, nu a fost
nevoie de intervenţii majore pentru adaptarea acestora, ceea ce a
dus la o creştere mai redusă a costurilor, dar şi la păstrarea unei
bune habitabilităţi şi a unui portbagaj de 453 de litri.

Bateriile au o capacitate totală de 36 kWh şi pot fi
încărcate complet în 8 ore
, la o reţea de curent de 230V.
Dacă se apelează la o reţea cu voltaj mai mare, timpul de încărcare
poate coborî chiar şi până la 3 ore.

Versiunea Mercedes A-Class E-Cell se asambleaza impreuna cu modelul normal

Performanţele anunţate de Mercedes pentru A-Class E-Cell sunt
promiţătoare: 5,5 secunde pentru demarajul până la 60 km/h, în timp
ce viteza maximă este limitată electronic la 150 km/h. Doar
autonomia rămâne un punct sensibil, aceasta cifrându-se la
maximum 200 km
– după cum a reieşit din testele de peste
4,5 milioane de kilometri realizate până acum de ingineri.

Cât costă această versiune Mercedes A-Class E-Cell, nu ştim, dar
nici nu este important în acest moment. Şi asta deoarece numai
generaţia următoare A-Class E-Cell va fi produsă în serie pentru
marele public.

Doar 500 exemplare Mercedes A-Class E-Cell vor fi produse pentru un program special de leasing


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide